S tým, aká bude nová Mazda CX-5, ste sa na stránkach Japonec.sk už mali možnosť oboznámiť hneď niekoľkokrát. Vždy sme sa vám snažili prinášať najčerstvejšie informácie medzi prvými. Zdrojom nám bola (ako inak) oficiálna stránka Mazdy a tlačové informácie ponúkané len novinárom. Tento raz prichádzame s niečim, čo nie je spracované zo sekundárneho zdroja, ale pochádza priamo z našej skúsenosti. A že tá skúsenosť bola naozaj dlhá, silná a takmer dokonalá.  Ale o tom až neskôr…

Vráťme sa na začiatok – k tomu, ako to všetko začalo. Na Vianoce dostal portál Japonec.sk veľmi pekný darček. (Viac o ňom si môžete prečítať TU) Spočíval najmä v spolupráci so spoločnosťou Aspekta Trade, s.r.o – práve vďaka nej mohol vzniknúť tento článok. Alebo inak – vďaka púchovskému a trenčianskemu autorizovanému servisu Mazda sme mohli otestovať NOVÚ Mazdu CX-5. A nie hocakú, v spomínaných predajňách sa tkvie exkluzívny kúsok v tej najvyššej možnej výbave – model Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G AWD A/T  REVOLUTION.

Nebeská  modrá v hore uvedenom prevedení na nás čakala pred púchovskou Mazdou. Diaľkové ovládanie nám do rúk odovzdal pán Balát  a slovami chvály na novinku v ich vozovom parku nešetril. Aj on je jedným z predajcov, ktorí sa len nedávno spoločne zúčastnili medzinárodného školenia v Salzburgu. „Mazda v týchto dňoch prichádza na trh s novými technológiami Skyactiv a s novým dizajnom KODO – Duša v pohybe. Táto nová technológia je založená na štyroch pilieroch – podvozok, ktorý je dynamickejší a ľahší; ľahšia karoséria s väčším podielom  vysokopevnostnej ocele; dva nové motory Skyactiv-D a Skyactiv-G; šesťstupňová prevodovka v manuálnom i automatickom prevedení,“ predstavuje nové vozidlo predajca Stanislav Balát. V rozhovore sme sa toho samozrejme dozvedeli viac, pre väčšiu prehľadnosť sa však k jednotlivým častiam a funkciám dostaneme postupne.

EXTERIÉR:

O dizajne hovorí nový jazyk mazdy KODO. Duša v pohybe našla inšpiráciu v tele leoparda. Ich pohnútky vysvetlil na autosalóne v Ženeve šéfdizajnér Masaši Nakaiama: „Dívali sme sa na videozáznamy leopardov a sledovali sme, ako svižne pracujú nohami, ako využívajú celé svoje telo ako pružinu, keď potrebujú prudko zrýchliť a okamžite zmeniť smer. Z celého ich tela vyžaruje toľko energie. Nechali sme sa inšpirovať úspornými, avšak krásnymi pohybmi leopardov a pokúsili sme sa povzniesť vzhľad vozu kategórie SUV na novú úroveň prostredníctvom dizajnového jazyka KODO.“ A my musíme uznať, že sa im to podarilo. Zozadu pôsobí CX-5 športovo, spredu robustne ale luxusne, pohľad zboku je najkrajší, tam doslova vidieť krásne svalnaté krivky :) Iné zviera nám však pripomínala anténa v zadnej strešnej časti vozidla zabudovaná do plutvy a la žralok.

V Mazde CX-5 sme sa konečne po prvýkrát v sériovej výrobe dočkali denného svietenia, ktoré je umiestnené v predných svetlometoch. Ak ste fanúšikom vysokosvietivých LED diód, máme pre vás super správu – za príplatok budú k dispozícii aj do spodnej časti predného nárazníka. (My sme mali možnosť prezrieť si ich v predajni, kým čakali na svoju prvú premiéru.) LED diódy nájdete aj v zadných svetlometoch. Predné svetlomety sú v dvoch najvyšších verziách vybavené Bi-xenónmi s funkciou natáčania do zákrut (AFS), ostrekovačmi, výškovou reguláciou a funkciou HBC na automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel. V spodnej časti nárazníka nechýbajú ani decentne zabudované hmlovky, ktoré len podčiarkujú celkový dizajn. Hoci k asistenčným a bezpečnostným prvkom sa ešte dostaneme, aj pri exteriéri je potrebné spomenúť zabudované parkovacie senzory. Oproti konceptu sa dva stredné senzory posunuli vyššie do prednej masky.

Pred poškodeniami od kamienkov a vznikom korózie chránia CX-5 spodné plastové lemy, ktoré verne kopírujú tvar karosérie.  Vyzdvihnúť by sme chceli aj veľmi decentné spracovanie a osadenie dvoch nerezových koncoviek výfuku. Malou nevýhodou bolo, že sme testovali ešte na zimných pneumatikách 225/65 R17, už za pár dní mazdičku čaká prezutie na letné 225/55 R19.

Nami testovaná verzia bola vybavená aj bočnými a zadnými okennými fóliami a bezzámkovými kľučkami. To nám zabezpečilo ten najpohodlnejší štart. Ešte predtým, ako sme to z Púchova „odštartovali“ do Trenčína, sme sa oboznámili s interiérom.

INTERIÉR:

Po nasadnutí do vozidla nás ako prvé zaujal multifunkčný zvisle i horizontálne nastaviteľný volant, aký sme u mazdy ešte nevideli. Človek by v tak veľkom SUV čakal niečo omnoho väčšie, ale malý športový volant vytvoril pre vodiča pohodlie z jazdy viac ako kedykoľvek predtým. Pokiaľ ide o materiál, kombinácia kvalitne spracovanej kože a hliníka dokonale zapadá do koženého interiéru. Klasicky na volante môžeme nájsť tempomat, Bluetooth, ovládanie rádia a hlasitosti a ovládanie menu palubného počítača. Novinkou pri nastavovaní tempomatu je, že sa nám v pravom okne displeja na palubnom počítači zobrazuje nami zvolená maximálna rýchlosť, ktorú ak prekročíme, vozidlo nás na to automaticky upozorní.  Palubný počítač je na viditeľnom mieste, takže šofér nemusí zmeniť uhol pohľadu na to, aby sa mu sem-tam povenoval aj počas jazdy.


Vráťme sa ale k pohodliu za volantom, hoci sme CX-5 testovali s výškou šoféra 178 cm, priestoru tam bolo až až aj pre vysokého i mohutnejšieho muža. Na druhej strane, toto miesto je tak pohodlné a prispôsobivé, že sa v ňom cítila veľmi dobre i nízka žena. Veríme tomu, že práve CX-5 sa stane obľúbeným výberom u oboch pohlaví. K prispôsobeniu sa postave slúži na vodičovej strane elektrické nastavenie sedadla a naozaj skvelá vychytávka – polohovateľná (nafukovacia) bedrová opierka, ktorej my zo subjektívneho pohľadu dávame sto bodov.  Čo nás naopak nie veľmi príjemne prekvapilo, spolujazdcova sedačka takýmito vymoženosťami nedisponuje. Vo verzii REVOLUTION predstavuje dokonalý komfort kožené prevedenie interiéru. Sedačky sú športového vzhľadu, neskutočne pohodlné a detailne pretkávané červenou nitkou. Rovnako sú ňou obšité aj dverné tapacíre, ktorú tvoria kombináciu koža-plast-hliník. Vo vodičových dverách sú osadené ovládače všetkých okien, ako aj nastavovania a sklápania bočných zrkadiel. V spodnej časti ponúkajú odkladací priestor pre litrovú fľašku a v hornej napríklad pre mobilný telefón.

Dostatočný priestor nad hlavou i pred sebou majú aj spolujazdci vzadu. Hoci je vozidlo päťmiestne, pravdou je, že komfortne si jazdu užijú určite len 4 osoby. Čím sa ale výrobca ani netají, už len pomerom zadných sedadiel 40:20.40. Toto delenie je typické pre konfiguračný systém sklápania sedadiel KARAKURI. Ako výhodu vidíme práve to, že automatické sklápanie je možné tak zo strany kufra, ako aj zo zadných sedadiel. Takto sklopená stredná opierka slúži na prevoz dlhých predmetov v kufri vyčnievajúc do interiéru bez toho, aby narušila pohodlie pre vzadu sediacich spolujazdcov.  Takýmto štýlom je možné zmeniť už aj tak dosť objemný kufor z 503 l na 1620 l.  Keď sme pri kufri, musíme vyzdvihnúť aj zadnú roletku, ktorú je možné natiahnuť až po okraj piatych dverí, dá sa i zrolovať a ponechať na pôvodnom mieste a rovnako aj veľmi ľahko a šikovne schovať  do úložného priestoru. Nemusíte špekulovať, kam ju odložiť, ale má svoje stanovené miesto.

Get the Flash Player to see this content.

(vo videu rozhovor s Patrikom Dzinom z Aspekta Trenčín)

Pozrime sa aj na to, čo sme mali možnosť vidieť, keď sme otočili hlavu nahor :) Vo verzii Revolution sa v prednej časti nachádza elektricky ovládateľné strešné okno, bodové svetlá a výklopný držiak na okuliare nad stredovým spätným zrkadlom. Len kúsok od neho je veľký čierny panel, kde je osadený dažďový senzor a ostatné senzory, ktoré sledujú situáciu pred vozidlom a zabezpečujú špeciálne funkcie.

PALUBNÁ DOSKA, PRÍSTROJOVÁ DOSKA, NAVIGÁCIA, AUDIO:

Palubná doska je príjemná na dotyk, no na náš vkus obsahuje až príliš veľa lesklých častí, na ktorých sa odráža svetlo, nečistoty a otlačky. Zato prístrojová doska je spracovaná veľmi precízne. Nájdeme v nej konečne veľký displej, na ktorom sa zobrazujú upozornenia, tipy, spotreba, dojazd či nastavenia rôznych funkcií. Celkovo je prístrojová doska veľmi prehľadná, informuje nás o aktuálnej vonkajšej teplote, o počte najazdených kilometrov a keďže sme sa vozili na automate, aj o tom, aký prevodový stupeň je práve zaradený. Najnápadnejšou časťou stredovej konzoly je jednoznačne veľký farebný dotykový displej TFT 5,8″. Toto informačné rozhranie HMI obsluhuje rádio, telefón cez Bluetooth, GPS navigáciu TomTom. V najvyššej verzii Revolution je CX-5 vybavená prémiovým audiosystémom BOSE s priestorovým zvukom Centerpoint, ktorý umožňuje prehrávať CD/MP3 cez 9 reproduktorov.  Pokiaľ nie ste zástancom CD, tak v Mazde mysleli už aj na vás. V odkladacom priestore pod lakťovou opierkou je decentne osadený USB a AUX vstup na pripojenie externého zariadenia. Vedľa sa nachádza zapaľovač/zásuvka pre 12V. Celkovo sú vo vozidle 3 – dve vpredu a jedna v batožinovom priestore.

Čo sa týka našich dojmov, v tejto časti môžeme len skonštatovať, že tento multimediálny systém sa javí byť bezchybný a veľmi praktický. Jedinou nevýhodou pre Slovákov a Čechov je to, že menu v navigácii je v rôznych jazykoch, no tie naše materinské tam chýbajú. Našťastie na slovenčinu a češtinu mysleli aspoň v zvukovom navádzaní. Vyzdvihnúť môžeme trojitú možnosť ovládania spomenutých atribútov, a to prostredníctvom tlačítok na volante, priamo na dotykovom displeji, ako aj cez kruhový ovládač HMI na stredovej konzole. Niekým môže byť vytýkaná nízka a krátka lakťová opierka, tá sa však prispôsobila práve tomuto kruhovému ovládaču a z tejto pozície je naozaj komfortná.

Pod stredovými výduchmi ventilácie sa nachádzajú ďalšie informačné displeje, do ktorých sú decentne osadené ovládače dvojzónovej klimatizácie, ako aj tlačítka vyhrievania sedadiel a parkovacieho asistenta. Informácie na displeji sprehľadňujú vodičovi situáciu aj na zadných sedadlách ohľadom zapnutia bezpečnostných pásov. Nachádza sa tu aj kontrolka prípadnej deaktivácie predného airbagu pasažiera v prípade použitia detskej autosedačky. Tento airbag sa deaktivuje za pomoci kľúča, ktorý nájdeme po odklopení poloautomatickej odkladacej schránky v jej ľavej časti.

NOVINKY A ŠPECIÁLNE FUNKCIE:

Mazda vo vybavení vozidla bezpečnostnými prvkami nepoľavila, aj v CX-5 nájdeme všetky bezpečnostné prvky, ako v predchádzajúcich modeloch. V tejto oblasti nerobí rozdiely ani medzi jednotlivými výbavami, preto v Emotion, Challenge, Attraction a Revolution nájdeme obdobne tieto systémy: DSC, TCS, ABS+EBD+EBA, ESS, airbagy, bezpečnostné pásy, indikátor zapnutia pásov, ISOFIX a imobilizér.

Rozdiely nájdeme až v riadiacich a asistenčných systémoch. Tie si podrobne môžete naštudovať v doleuvedenej tabuľke. Nakoľko s mnohými funkciami sme sa u mázd už stretli, zameriame sa iba na novinky, s ktorými prichádza na trh práve Mazda Cx-5, alebo na tie, ktoré tu už síce boli, ale oplatí sa o nich opäť zmieniť.

Get the Flash Player to see this content.

Technológia i-Stop: Ide o systém zastavenia motora na križovatke. Je potrebné mať ho aktivovaný cez palubný počítač. Rýchlu manipuláciu predstavujú tlačítka po ľavej strane vozidla – medzi nimi aj i-Stop, dlhším podržaním a následným pípnutím ho zapneme, čo nám ukazuje aj rozsvietená kontrolka. Na to, aby sa počas jazdy spustil, je potrebné zachovať niekoľko podmienok: motor musí byť zahriatý na prevádzkovú teplotu, baterka nabitá a nemal by byť veľký rozdiel medzi vnútornou a vonkajšou teplotou. Púchovská CX-5 pri svojich 94 km túto funkciu ešte nestihla využiť. No tá na trenčianskych značkách stála vďaka i-Stopu počas svojich 608 km presne 9 minút. Aj túto informáciu nájdeme v palubnom počítači.

Get the Flash Player to see this content.

Systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (LDWS): Jeho aktivácia je rovnaká, nastavenie v palubnom počítači, alebo jednoduchšia aktivácia a deaktivácia tejto funkcie pomocou tlačítka. Kamera, ktorá je umiestnená hore pred spätným zrkadlom, sníma obrysy vozidla a jazdnú dráhu. Keď od rýchlosti 65 km/h vybočíte zo svojho jazdného pruhu bez toho, aby ste predtým dali svetelnú signalizáciu ukazovateľa smeru, vozidlo vás na to zvukovo upozorní z toho reproduktoru, na ktorej strane ste opustili jazdný pruh. Popri tom vás upozorňuje aj obrazovo priamo na palubnom počítači. Prostredníctvom bohatej škály nastavení si aj tu môžete prestaviť napríklad zvuk, ktorý vám vyhovuje. Táto funkcia je veľmi dobrým pomocníkom pri mikrospánku! Ako sme sa dozvedeli, tak CX-5 tak trošku rozmýšľa za vás, ak totiž 5x zopakujete opustenie jazdného pruhu bez smerovky, 5x vás síce upozorní, ale keď zistí, že to robíte úmyselne, potom sa stiahne a nechá na 15 minút nadvládu nad vozidlom len a len vám. Potom vás opäť 5x upozorní a zase vás 15 minút nechá na pokoji :-) V takom prípade ale už odporúčame jednoducho si túto funkciu vypnúť.

Get the Flash Player to see this content.

Systém sledovania mŕtveho uhla (RVM): S týmto systémom sme sa prvýkrát stretli pri Mazde6, ktorá má kontrolky mŕtveho uhla vo vnútri auta na úchytoch spätných zrkadiel. Mazda CX-7 ich má už priamo na sklách spätných zrkadiel, rovnako ako CX-5. Hoci RVM teda nie je u CX-5 novinkou, predsa len na systéme sledovania mŕtveho uhla Japonci niečo vylepšili. Doposiaľ bolo snímanie realizované len pri rýchlosti 65 km/h a viac, teraz sa kontrolky rozsvietia už pri 30 km/h!!! Čo je neoceniteľným pomocníkom ako na diaľnici, tak už aj v meste v pomalých kolónach.

Funkcia HBC na automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel: Keď máme svietenie nastavené v polohe auto a zapnuté diaľkové svetlá, akonáhle vstúpime do osvetleného mesta, alebo sa ku nám blíži iné vozidlo, CX-5 automaticky diaľkové svetlá stlmí na stretávacie. Rovnako to má na svedomí kamera umiestnená hore pred spätným zrkadlom, ktorá sníma jas okolitého prostredia. V praxi to znamená, že ak sa v našom jazdnom pruhu na vzdialenosť 500 m objaví vozidlo, alebo ak sa v protismere na vzdialenosť 600 m objaví vozidlo, diaľkové svetlá nemusíme ovládať my, ale vozidlo to spraví  za nás.

Snímanie tlaku v pneumatikách: Doposiaľ museli byť na každom kolese umiestnené snímače tlaku pneumatiky. Toto bolo nákladné nielen pri prípadnom poškodení, ale aj pri výmene letných kolies za zimné. Ak sa snímače v zimných nenachádzali, bolo potrebné ich dokúpiť. Určite viete, o čom hovoríme. Preto iste aj vy oceníte konečne praktické a nenákladné riešenie, aké je v novej Mazde CX-5. Snímanie tlaku v pneumatikách sa teraz deje nepriamo – čidlá, ktoré sú napojené na ABS, sledujú otáčky kolesa. Akonáhle sa zníži tlak, zvýšia sa aj otáčky kolesa, na základe toho už systém vie, že došlo k zníženiu tlaku. Takže o jednu starosť má majiteľ CX-5 aj v tomto smere menej.

Systém SCBS na prevenciu čelného nárazu: Tento systém bol vyvinutý najmä pre ochranu pred nečakaným nárazom v mestskej premávke. Funguje do 30 km/h. Štúdia preukázali, že je množstvo malých nehôd v kolónach spôsobených najmä nepozornosťou. Človek sa v aute posúva po maličkých kúskoch a láka ho svoju pozornosť upriamovať inam. Či už k mobilnému telefónu, k spolujazdcom, k deťom… Aj jedno otočenie môže v sekunde znamenať, že auto pred nami zastaví a my skončíme predným nárazníkom v jeho kufri. No a presne na takéto situácie bol vyvinutý systém SCBS. Funguje to opäť na systéme kamery, ktorá je pred horným spätným zrkadlom. Tá sníma vzdialenosť vozidla pred nami, akonáhle je táto vzdialenosť 5 m už sa brzdy pripravujú na brzdenie. Keď vzdialenosť klesne pod 5 m, vozidlo automaticky začne brzdiť a zastane približne meter od prekážky. Samozrejme funguje to pri spomínanej rýchlosti a prednostne pre situáciu, pre akú táto funkcia bola vyvinutá. Ak to chcete odskúšať, je potrebné nechať velenie samotnému autu a predísť nutkaniu stúpiť na brzdu.

Get the Flash Player to see this content.

Predný a zadný parkovací asistent + Zadná parkovacia kamera: Parkovacieho asistenta nachádzame v CX-5 iba vo verziách Attraction a Revolution. Kombinácia so zadnou parkovacou kamerou je len v najvyššej verzii Revolution. Čo k nej dodať? Snáď len to, že tento pomocník je dokonalý a hlavne návykový!!! Pri parkovaní môžeme situáciu sledovať zrakom i zvukom. Na dotykovom displeji sa nám objaví silueta vozidla a zóny, ktoré sledujú parkovacie senzory. V prípade, že sme v niektorej z nich ohrození prekážkou, táto zóna začne svietiť a intenzívne pípať. Akonáhle zaradíme spiatočku, na displeji sa zjaví obraz zo zadnej parkovacej kamery. Podľa toho, ako točíme volantom, prekresľuje sa nám aj dráha, kam za takýchto podmienok vozidlo pôjde. Samozrejme existuje aj možnosť parkovacích asistentov si vypnúť a to jednoducho – cez tlačítko na stredovej prístrojovej doske.

Get the Flash Player to see this content.

JAZDA NAŠIMI OČAMI:

Nami testované vozidlo nemalo prakticky nič najazdené, iba 94 kilometrov. Prvý štart nás mierne zaskočil. Po stlačení tlačítka START motor nabehol s vyšším hlukom, čo je však v poriadku, pretože sa jednalo o spustený automatický sytič pri nízkych vonkajších teplotách. O studenom motore informuje modrá kontrolka teploty vody v chladiacej sústave a vyššie otáčky motora počas fázy zohrievania. Akonáhle sa mierne zohrial, hluk ustal a motor si ticho priadol, takmer ho nebolo počuť. Pokiaľ ide o denné svietenie je viacero možností, ako si ho môžete nastaviť. Na nami testovanej CX-5 sa nerozsvietilo hneď po naštartovaní, ale až v momente, keď sa vozidlo pohlo z miesta, čo je veľkou výhodou pre tých z vás, ktorí chcete ušetriť prácu alternátoru a predĺžiť životnosť akumulátoru. Výhľad za vozidlo je výborný aj vďaka väčším spätným zrkadlám, ktoré sú mimochodom aj samostmievacie, takže vás v noci nebude oslňovať vozidlo idúce za vami.

Z Púchova sme vyštartovali so 4 člennou posádkou na palube a vynulovanou priemernou spotrebou. Na diaľnici sme vyskúšali ako funguje RVM a LDWS – bezchybne. Vás ale bude určite najviac zaujímať to, že pri 50km/h mestskej rýchlosti si tento benzínový motor veselo ide na neuveriteľných 1250!!! otáčkach za minútu. Toto sme tu skrátka ešte u mazdy nemali. Diaľničnú predpísanú 130ku točí na 2750 otáčkach, pričom vo vozidle je dostatočné ticho pre rozhovor s ostatnými pasažiermi. Na kickdown reaguje prevodovka okamžite, motor sa ochotne nechá vytočiť s pekným lineárnym záťahom, ale pri rýchlostiach nad 130km/h už je poznať veľkosť SUV a zrýchľovanie nie je také, ako by sme očakávali.

Čo sa týka novovyvinutej prevodovky SKYACTIV-DRIVE, tá funguje naozaj dokonale. Vodič vôbec nepociťuje kedy radí, moment preradenia sa dá spoznať len podľa zvuku motora, alebo pohľadom na otáčkomer. Táto prevodovka umožňuje aj manuálne radenie pre tých, ktorí si chcú vychutnávať zoom-zoom jazdu, alebo im občas chýba pocit manuálneho radenia prevodových stupňov. Podvozok perfektne eliminuje bežné nerovnosti vozovky, možno aj práve vďaka zimným pneumatikám s vyšším profilom. Tvrdosť podvozku je poznať len na väčších výmoľoch, stále to však nie je nič, čo by v tomto vozidle prekážalo. V zákrutách sedí CX-5 ako pribitá, aj pri našich pokusoch o tzv. „myšičky“ sa nenechá vyviesť z miery a presne drží zvolenú stopu bez dodatočných zásahov asistenčných systémov, ktorými disponuje. K brzdám len toľko – brzdia ako treba, do extrémov sme ich neskúšali hnať kvôli malému nájazdu kilometrov, pretože si musia „sadnúť“. Po príchode do Trenčína kontrolujeme priemernú spotrebu – 7.9L/100km. Vzhľadom na obsadenosť vozidla, 2.0 benzínovú motorizáciu, pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku je táto hodnota veľmi príjemná, pretože sa jedná ešte o nezabehnutý motor a teda spotreba pôjde ešte dole, určite aj za pomoci funkcie i-Stop, ktorú sme mali vypnutú.

Cestou naspäť z Trenčína do Púchova sme cestovnú rýchlosť nastavili cez tempomat na 130/kmh a nechali sa len tak vliecť, do Aspekty sme dorazili s ešte príjemnejšou cifrou priemernej spotreby – 7,2L/100km.  Takže je iba na vodičovi, ako si svoju budúcu Mazdu „zabehne“ :-))

K Mazde CX-5 je možné vybrať si z 2 motorizácií:

benzínový 2.0 Skyactiv-G, alebo dieslový 2.2 Skyactiv-D.

Pri motore Skyactiv-G s predným náhonom a manuálnou 6st. prevodovkou SKYACTIV-MT poskytuje maximálny výkon 165 koní. Motory Skyactiv-G v kombinácií s pohonom všetkých kolies alebo automatickou prevodovkou SKYACTIV-DRIVE, poskytujú maximálny výkon 160 koní.

Motory 2.2 Skyactiv-D so štandardným výkonom poskytujú 150 konských síl, motory 2.2 Skyactiv-D s vyšším výkonom ponúkajú 175 konských síl – oba bez ohľadu na zvolený typ prevodovky, alebo pohon kolies.

Get the Flash Player to see this content.

NÁŠ DOJEM Z MAZDY CX-5:

Písať „neodbornú“ recenziu bez toho, aby ste do nej vniesli subjektívny pohľad asi ani nejde. Určite z nej je cítiť minimálne to, že sme sa na CX-5 veľmi tešili a boli sme z nej unesení. CX-5 je jednoducho posun vpred a to jej odoprieť nemôže nikto. Napriek osobnej zainteresovanosti, bolo našim cieľom aspoň sa priblížiť k objektívnosti, neporovnávali sme štýlom „lepší je manuál/automat/dízel/benzín…a pod.“, ale hodnotili sme to, čo sa nám do rúk dostalo. Snažili sme sa, aby aj vysvetlenia jednotlivých funkcií a noviniek vám boli prínosom a porozumeli ste im. Tak snáď sa nám to aspoň trošku podarilo :) Radi by sme ešte v súvislosti s touto recenziou spomenuli, že len nedávno získala Mazda prestížne ocenenie „Euro NCAP Advanced” za systém sledovania jazdných pruhov (RVM). (Mazda ako prvá automobilka priniesla tento systém  do Európy v roku 2008 v Mazde6. K dispozícii je aj v Mazde3 a Mazde CX-7 a teraz už aj súčasťou CX-5). Dovolíme si vysloviť predpoklad, že toto ocenenie čo nevidieť dobehne ďalšie, nakoľko nových systémov a funkcií v Mazde CX-5 nájdeme požehnane!

Na záver vám prinášame plusy a mínusy nami testovanej Mazdy CX-5 našimi očami:

+

bezpečnosť

vnútorný priestor

výbava

komfort na 17″  zimných pneumatikách

spotreba

informačné rozhranie vodiča HMI

bezchybná automatická prevodovka

elektrický posilňovač riadenia s plynule premenlivým účinkom

systém monitorovania tlaku v pneumatikách bez nutnosti dokupovať dodatočné snímače pri prehodení kolies za iné

sedadlo spolujazdca nie je elektricky nastaviteľné ani v najvyššej výbave

menu palubného počítača a navi v EN jazyku

namiesto plnohodnotnej rezervy je tu len súprava na opravu pneumatík

A tu sú naše skromné subjektívne názory:

admin

U Mazdy považujem za výhodu to, že nepodľahla downsizingu motorov ako väčšina európskych výrobcov a to dokázala splniť zároveň pri zachovaní súčasných prísnych CO2 limitov. Pre budúceho zákazníka to má výhodu najmä v tom, že motor netrpí napríklad skoršou opotrebovanosťou niektorých dielov ako je spojka, turbo a ostatné motorové diely, ktoré sa snažia nahnať vyšší výkon pri zachovaní menšej spotreby. Podvozok je naozaj vynikajúci, kto bude tvrdiť opak, ten sa vozí asi na rebriňáku vystlanom slamou z minulých storočí. Celkovo to vozidlo na mňa urobilo perfektný dojem, ibaže pre mňa neponúka vhodnú motorizáciu a tou je V6 motor o objeme aspoň 3.0i. Času na testovanie sme mali dosť málo, pretože novú Mazdu CX-5 si chcel vyskúšať každý. Veríme, že nám toto vozidlo bude ešte v budúcnosti zapožičané a budeme sa mu môcť dôkladnejšie pozrieť pod kožu a taktiež aj zmerať spotrebu v každom režime jazdy.

wibi

Ja síce neprinesiem nijak odborný názor, ale snáď sa cení aj pohľad úplne bežného užívateľa. Ja som bola z Mazdy CX-5 unesená, vždy som si želala mať veľké bezpečné auto, ktoré by pristalo žene. A CX-5 jej určite pristane, nie je veľká a neohrabaná, ale naopak, priestranná, vzdušná a pohodlná. Pri 130- tke som mala pocit, že ideme výletnou pomalou jazdou. Automat je dokonalý a všetko robí za vás… (ak chcete). Rovnako si myslím, že ak tam sú už spomínané funkcie, ktoré si možno pretekári budú radi vypínať, ja sa držím hesla, prečo sa ich vzdávať, keď nám ponúkajú úžasný komfort :) Sto bodov dávam jednoznačne cúvacej kamere!!! Aby som sa trošku odosobnila od môjho pohlavia – tak CX-5 si užijú slobodní chlapci,  nezávislé ženy, postarší muži, ale aj celá rodina…

Za spoluprácu, prepožičanie vozidla, čas a odborný výklad ďakujeme spoločnosti ASPEKTA TRADE, s.ro Púchov / Trenčín.

K recenzii pripravíme ešte fotografie vozidla na 19″ kolesách, s oplastovaním predného a zadného nárazníka a s LED denným svietením :)

Diskutovať k článku môžete TU:

http://www.japonec.eu/cx-5-prve-dojmy-t1700.html

Written by -admin&wibi-

Fotogaléria:

Novinky , Testovacie jazdy

Mazda portál na Facebooku

Štatistika

  • © 2009-2016
  • Celkom návštev: 688,909