Nie je to tak dávno, čo nám Mazda predstavila kompletnú ponuku SKYACTIV technológií a už plánujú nástupcov benzínových pohonných jednotiek v podobe SKYACTIV 2. Táto druhá generácia motorizácií má byť v porovnaní so súčasnými modelmi až o 30% úspornejšia. Úsporu chcú konštruktéri z Hiroshimy dosiahnúť pomocou zvýšenia z už tak vysokého kompresného pomeru 14:1 na 18:1. SKYACTIV 2 motory budú využívať homogénne kompresné zapaľovanie (HCCI), ktoré súčasne ponúka kombináciu výhod benzínových a dieslových motorov – stláčaním zmesi paliva i vzduchu pri dostatočne vysokom tlaku a teplote sa táto zmes vznieti bez toho, aby boli potrebné iskry zo zapaľovacích sviečok. Nová generácia motorov bude zároveň pripravená na prísnejšiu EURO normu, ktorá vstúpi do platnosti od roku 2020 (95g/km), pričom od roku 2025 je v pláne SKYACTIV 3 s priemerom CO2 65g/km.

Mazda skyactiv japonec

Zdroj: Mazda

Novinky

Mazda portál na Facebooku

Štatistika

  • © 2009-2016
  • Celkom návštev: 686,130