Prvá Mazda6 vyšla z výrobného pásu už vo februári v roku 2002, nasledovalo niekoľko zmien. Najvýraznejším bol jej facelift v marci 2005. Generáciu GG modelov vystriedala v roku 2007 generácia GH, ktorá z výrobných liniek vychádza dodnes. Najnovší facelift tohto modelu je z novembra 2009.

„Šestka“ stále patrí medzi najobľúbenejšie vozidlá tejto automobilky, o čom nepochybne svedčí aj počet členov nášho fóra, ktorí sú jej hrdými majiteľmi. V automobilovom svete sa však ozývajú aj názory o tom, že už by bolo načase vymyslieť nejakú jej obmenu, nech „nie je v mazde nuda“…

Japonská automobilka takýmto kritikom vyhovela a doslova im „vytrela zrak“. Predstavila svoj nový koncept pod názvom TAKERI, ktorý by mal nahradiť, resp. pretvoriť budúcu Mazdu6.

Takeri svojim prevedením, technológiou i dizajnom spadá pod nový ideový a dizajnový jazyk automobilky s názvom KODO – DUŠA V POHYBE a pod novinku SKY ACTIV TECHNOLOGY.  Prvýkrát ich predstavili pri crossoveri CX-5, ten by mal so svojou sériovou výrobou prichádzať na trh od jari budúceho roku.  Nová Mazda6 alias Takeri (snáď) by mala byť druhým vozidlom tejto filozofie a technológie. Koncept v sebe ukrýva modernú pohonnú jednotku, 2,2-litrový naftový motor s výkonom 173 koní označený Sky Activ-D. Samozrejmosťou sú ekologické vychytávky ako systém stop-start či rekuperačný brzdový systém. Čo znamená, že pri brzdení sa teplo premieňa na elektrickú energiu, ktorá následne pomáha zásobovať všetku elektroniku v automobile, čím znižuje zaťaženie motora a zároveň šetrí palivo. Emisie CO2 tak v prípade tohto motora klesajú na hodnotu 104 g/km. Spotreba je podľa výrobcu takisto excelentná. K takejto priaznivej spotrebe nepochybne dopomôže aj nová odľahčená konštrukcia, aerodynamický tvar a špeciálne upravený podvozok. V ponuke dízlovému motoru sekunduje benzínový motor Skyactive-G s podobnými parametrami.

Cieľom tvorcov bolo pripraviť dizajnovo zaujímavé vozidlo, ktoré by sa stalo ozdobou strednej triedy. V interiéri konceptu sa nachádzajú štyri samostatné sedadlá, ktoré budú v sériovom aute nahradené klasickým päťmiestnym usporiadaním. Prístroje na prístrojovom paneli sú orientované na vodiča, na stredovom tuneli vedľa radiacej páky je ovládanie iDrive. Červená farba karosérie sa v interiéri opakuje na vodorovnej lište, ktorá rozdeľuje palubnú dosku na dve polovice. Sedadlá čalúnené bielou kožou pôsobia extra luxusne.

Prinášame Vám aj zopár na webe zverejnených fotografií. Ak by ste sa chceli presvedčiť na vlastné oči, zájdite si na Tokijský autosalón :) Pre novinárov otvára svoje brány 30.novembra, pre verejnosť 3.decembra ! Okrem nového konceptu Takeri tam návštevníci nájdu aj prvé už sériovo vyrábané modely vybavené technológiami Sky activ – nové SUV CX-5, malý model Demio (Mazda2) a kompakt Axela (Mazda3).

 

 

Novinky

Mazda portál na Facebooku

Štatistika

  • © 2009-2016
  • Celkom návštev: 694,349