Čitatelia časopisu AUTO BILD rozhodli, že cenu Design Award 2013 udelia novej Mazde6. V ankete hlasovalo približne 200 000 čitateľov. Prinášame vám tlačovú správu od spoločnosti Mazda, ktorá sa pochválila najnovším úspechom.

  • Mazda6 je najatraktívnejší automobil v strednej a vyššej triede
  • Dizajn KODO oslovil čitateľov z 15 európskych krajín
  • Po modeli Mazda CX-5 je to v poradí už druhé ocenenie pre Mazdu

 

Bratislava, 10. mája 2013:

Hlasy čitateľov časopisu AUTO BILD hovoria jasne: najatraktívnejším automobilom strednej či vyššej triedy je nová Mazda6. Najkrajšie automobily vyberalo približne 200 000 čitateľov časopisu AUTO BILD a jeho mutácií z pätnástich krajín Európy. Mazda6 získala 23,1% hlasov a predbehla tak Maserati Quattroporte (19,1%) aj Mercedes-Benz triedy E (13,1%). Za to jej prináleží ocenenie nazvané AUTO BILD Design Award 2013.

Japonský výrobca triumfoval v tomto prestížnom hlasovaní už druhýkrát za sebou. Vlani ocenenie získala Mazda CX-5, a to v kategórii „SUV, veľkopriestorové a terénne vozidlá“. Obidva modely boli navrhnuté v štýle KODO – Duša pohybu, ktorý má na konte okrem iného prestížnu medzinárodnú cenu red dot design award 2013.

KODO vo svojej najčistejšej forme

Dizajn nového modelu Mazda6 je KODO v najčistejšej forme. Sedan aj kombi v sebe kombinujú krásu pohybu s vysokou funkčnosťou. Dynamické krivky karosérie vytvárajú rôzne farebné efekty podľa toho, ako na ne dopadá svetlo. Najvýraznejší je tento efekt u vozidiel v metalickej farbe Soul Red. Siluetu modelu Mazda6 charakterizuje dozadu posunutý priestor pre cestujúcich a prominentné lemy blatníkov, ktoré sa klenú nad kolesami s priemerom až 19 palcov. Prednej časti dominuje výrazná maska ​​chladiča a LED svetlá pre denné svietenie. Zadné svetlá odrážajú tvar predných svetlometov a zabiehajú až do bokov vozidla, čím podčiarkujú dynamický vzhľad zadnej časti.

 

Harmónia ako hlavný dizajnový motív – mimoriadna hospodárnosť ako výsledok

Hlavným dizajnovým motívom nového modelu Mazda6 je harmónia – medzi exteriérom a interiérom, dynamickými tvarmi karosérie a veľkorysým vnútorným priestorom, medzi výbornou dynamikou a nízkou spotrebou. Vďaka technológiám SKYACTIV sa Mazda6 pýši jednými z najnižších hodnôt spotreby paliva a emisií CO2 vo svojej triede. Mazda6 sedan SKYACTIV-D 2,2 l 110 kW s rekuperačným systémom i-ELOOP má kombinovanú spotrebu len 3,9 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni 104 g/km. Tento moderný vznetový motor s extrémne nízkym kompresným pomerom 14,0:1 je k dispozícii taktiež v prevedení s najvyšším výkonom 129 kW.

Novinkou v palete motorizácií pre model Mazda6 je motor SKYACTIV-G 2,5 l 141 kW s priamym vstrekovaním benzínu. Spolu s ním je v ponuke aj jednotka SKYACTIV-G 2,0 l vo variantoch 107 a 121 kW. Všetky tieto zážihové motory ponúkajú plynulý nástup výkonu v kombinácii s pozoruhodnou hospodárnosťou. Napríklad verzia 2,0 l 107 kW vyžaduje v kombinovanom cykle iba 5,5 l/100 km a jej emisie CO2 predstavujú len 129 g/km.

Zdroj: Mazda 

 

Novinky

Mazda portál na Facebooku

Štatistika

  • © 2009-2016
  • Celkom návštev: 692,021