Mazda Motor Corporation predstavila na svetovej premiére, ktorá sa konala v Tokiu od 24. októbra 2009, úplne novú generáciu motorov a automatickej prevodovky.

Pod označením SKY-G sa skrýva prepracovaný zážihový motor 2.0 s priamym vstrekovaním paliva. Je to motor s výrazne nižšou spotrebou paliva a vyšším výkonom, vďaka zvýšenej tepelnej účinnosti. Blok motora je vytvorený s cieľom zníženia mechanického trenia a dosiahnutia optimálnej zmesi vzduch-palivo. Pribudli aj vylepšené vstrekovače paliva a vysokovýkonný mechanizmus variabilného časovania ventilov. V porovnaní so súčasnými motormi 2.0i, zlepšenie spotreby a krútiaceho momentu predstavuje až 15%.

Označenie SKY-D používa ekologický vznetový motor o objeme 2.2l. Novonavrhnutý blok motora znižuje mechanické trenie na úroveň benzínového motora. Dosiahla sa optimalizcia tlaku a teploty vo valcoch, vylepšené sú spaľovacie komory a vstrekovanie paliva. Tento motor v kombinácii s piezo vstrekovačmi, dvojstupňovým turbodúchadlom a ďalšími technológiami, prináša v porovnaní so súčasným dieslom 2.2L úsporu paliva až o 20%.

Mazda SKY Drive je pomenovanie pre novú vysokoefektívnu automatickú prevodovku, ktorá znižuje spotrebu paliva o 5% vďaka novému dizajnu, znižujúcemu trenie. Prepracovaný je aj konvertor krútiaceho momentu a spojky s minimálnym preklzom. Samotná rýchlosť spojky sa dosiahla minimalizovaním kvapaliny, potrebnej pre jej chod.

Zároveň bude na tomto autosalóne predstavený aj koncept Mazda Kiyora. Hovorí sa, že Kiyora bude základom pre ďalšie verzie Mazdy2. V Paríži bolo predstavené vozidlo s 1,3-litrovým agregátom, priamym vstrekovaním a novej Mazda SKY-Drive prevodovky. S používaním štart / stop systému vozidlo spotrebuje len liter paliva na 32 kilometrov, pričom vylučuje iba 90 gramov CO2/km.

Zdroj Mazda

Novinky

Mazda portál na Facebooku

Štatistika

  • © 2009-2016
  • Celkom návštev: 688,909