Mazda3  2012

Zmeny exteriéru:

– zmenený predný nárazník s oblými svetlometmi do hmly má ešte lepšie aerodynamické vlastnosti a zdôrazňuje emocionálnu príťažlivost vozu

– plytší zadný nárazník (pre hatchback s výnimkou MPS) robí profil karosérie kompaktnejším a uľahčuje manipuláciu s batožinou

– združené zadné svetlomety sú umiestnené ďalej do bočných panelov pre mohutnejší, atletickejší vzhľad (len hatchback)

– nové kolá o priemere 16 a 17 palcov so stočenými paprskami

– 8 odtieňov laku karosérie, pribudli aj nové farby – Autumn Bronze Mica

– 2 karosárske varianty: športový päťdverový hatchback so strešným spojlerom, alebo atletický a elegantný štvordverový sedan.

Zmeny interiéru:

– nová čierna farba spodnej časti stredovej konzoly a chrómované prstence rotačných ovládačov

– nová biela grafika pre multi-informačný displej MID

– nové prístroje s trvalo podsvieteným bielym písmom na šedom podklade pre lepšiu čitateľnosť za slnečného svetla

Jazdné vlastnosti:

– aplikovanie princípu Toitsukan: plynulé prechody medzi priečnymi i pozdĺžnymi silami, vznikajúcimi v reakcii na základné vodičské úkony (akcelerácia, zatáčanie, brzdenie) pre lineárnejší a konzistentnejší pocit z jazdy

– tuhšie kolesá pre lepšiu stabilitu v priamom smere

– zvýšenie tuhosti karosérie novou prednou výstuhou z pevnejšej ocele, vyšším počtom bodových zvarov a novou rozpernou tyčou

– optimalizované nastavenie tlmičov pérovania pre silnejší pocit stability pri jazde

– novo vyladený elektrohydraulický posilovač riadenia pre lepšiu spätnú väzbu pri vyššej rýchlosti jazdy

– nižší súčiniteľ aerodynamického odporu (Cd), iba 0,27 v prípade sedanu
(dosiaľ 0,28) a 0,29 u hatchbacku (dosiaľ0,30) vďaka:

  • novému dizajnu predného nárazníka, ktorý účinnejšie usmerňuje prúd vzduchu
  • vyššej tuhosti deflektorov za prednými kolesami
  • novému plochému zakrytovaniu spodnej časti vozidla, ktoré má o 10 percent väčšiu plochu ako doteraz a zlepšuje tak obtekanie vzduchu

– nižšia hladina hluku a vibrácií vďaka spevneniu karosérie na kľúčových miestach a inštalácií novej akustickej izolácie v spodnej časti vozidla

Motory:

Vznetové motory

Silný a úsporný agregát MZR-CD 2,2 l so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je dostupný v dvoch variantách:

– High Power: 136 kW/185 koní pri 3500 ot./min. a 400 Nm pri 1800-3,000 ot./min., kombinovaná spotreba len 5,4 l/100 km, emisie CO2 144 g/km

– Standard Power: 110 kW/150 k pri 3500 ot./min. a 360 Nm pri 1800-2600 ot./min., kombinovaná spotreba len 5,2 l/100 km, emisie CO2 139 g/km

– MZ-CD 1,6 l: 85 kW/115 k  / 270 Nm;  spotreba v kombinovanom cykle činí len 4,3 l/100 km, emise CO2 115 g/km

Zážihové motory

– MZR 2,3 l DISI (len pre verziu Mazda3 MPS) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou vyvinie najvyšší výkon 191 kW/260 k pri 5500 ot./min. a krútiaci moment 380 Nm pri 3000 ot./min., kombinovaná spotreba 9,6 l/100 km, emisie CO2 224 g/km

– MZR 2,0 DISI i-stop so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou vyvinie najvyšší výkon 110 kW/150 k pri 6200 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 191 Nm pri 4500 ot./min., kombinovaná spotreba  6,7 l/100 km, emisie CO2 157 g/km

– MZR 2,0i s päťstupňovou automatickou prevodovkou vyvinie najvyšší výkon 110 kW/150 k pri 6500 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 187 Nm pri 4000 ot./min., kombinovaná spotreba  7,6 l/100 km, emisie CO2 175 g/km

– MZR 1,6 s päťstupňovou manuálnou prevodovkou vyvinie najvyšší výkon
77 kW/105 k pri 6000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 145 Nm pri 4000 ot./min. kombinovaná spotreba 6,4 l/100 km, emisie CO2 147 g/km

– MZR 1,6 l sedan so štvorstupňovou automatickou prevodovkou Activematic spotrebuje v kombinovanom cykle 7,4 l paliva na 100 km a produkuje 171 gramů CO2 na kilometer jazdy, hatchback má spotrebu 7,6 l/100 km a emise CO2 176 g/km

Bezpečnosť a výbava:

– nový, cenovo dostupný integrovaný navigačný systém Mazda s technológiou TomTom® ponúka 4 GB pamäte, výber z 18 jazykov, veľkú dotykovú obrazovku o úhlopriečke 5,8 palca a bezdrôtového rozhrania Bluetooth® pre telefonovanie i počúvanie hudby z mobilného telefónu

– nový indikátor najvhodnejšieho okamihu k zmene rychlostného stupňa (pre zážihové motory MZR 1,6 l a MZR 2,0 l DISI s manuálnou prevodovkou a pre všetky vznetové motory)

– kožené madlo ručnej brzdy teraz v sériovej výbave všetkých verzií

– nová kožená hlavica radiacej páky (vyššie stupne výbavy a MPS)

– sedadlá s koženým čalúnením a pamäťou na tri polohy, plus daľšie dve uložené vo vysielači systému bezdotykového odomykania a štartovania

– prémiový audio systém Bose® s desiatimi reproduktormi, funkciou AudioPilot2® pre potlačenie rušivých zvukov a surround systémom Centerpoint®

– rozhranie Bluetooth® pre bezdrôtové pripojenie mobilného telefónu alebo hudobného prehrávača

– čelné, bočné a okenné airbagy dodávané sériovo pre všetky modely

– aktívne predné opierky hlavy pre zmiernenie rizika poranenia krčnej časti pri náraze zozadu

– dvojité predpínače bezpečnostných pásov s degresívnymi obmedzovačmi ťahu

– deformovateľná pedálová skupina, deformovateľné panely podlahy v oblasti chodidel, bezpečnostný stĺpik riadenia

– uchytenie kapoty motorového priestoru, blatníkov a nárazníkov optimalizované z hľadiska ochrany chodcov

– vysoko pevná karoséria s vyspelým systémom rozvádzania a pohlcovania energie nárazu

Aktívna bezpečnosť:

– ABS, EBD, DSC, TCS a BA v sériovej výbave

– systém monitorovaniaí mrtvých úhlov  (Ocenenenie Euro NCAP Advanced)

– zadné parkovacie senzory

– dvojité výbojkové predné svetlomety s adaptívnym natáčacím systémom

– systém signalizácie prudkého brzdenia (ESS) v sériovej výbave

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zdroj: Mazda


Novinky

Mazda portál na Facebooku

Štatistika

  • © 2009-2016
  • Celkom návštev: 686,130