Tak sme sa konečne dočkali. Testovali sme novú Mazdu6 vo verzii sedan a wagon. Môžeme prezradiť, že je naozaj skvelá. Viac už netreba hovoriť.

Ale ak máte predsa len čas prečítať si podrobnejší článok, pokúsime sa vám v ňom priniesť naše dojmy. Nie je to tak dávno, čo sme tretiu generáciu Mazdy6 s označením GJ vídali len z fotiek, ktoré sa objavili na internete. Naživo sme ju začali obzerať pred púchovským autosalónom Aspekta Trade od polovice januára. Kým doposiaľ sme iba čítali novinárske recenzie, naša zvedavosť zvíťazila nad vyčkávaním na pekné počasie a tak sme sa vybrali aj do nečasu. Na zasnežených cestách sme sa na kráske v najvyššej výbave vybrali do Trenčína, kde na nás okrem viacerých verzií novučičkých mázd čakal aj predajca Patrik Dzina s hlavou plnou informácií. Poďme ale pekne postupne…

PRVÉ DOJMY: Starý dizajn minulosťou – nastupuje KODO

V Púchove na nás čaká predajca Stanislav Balát a odovzdáva nám kľúče od najkrajšieho kombíka na svete. Najvyššia výbava REVOLUTION v oslnivej RED SOUL farbe na 19 palcových diskoch. Duša v pohybe – doslovný preklad japonského slova KODO, ktorým Japonci označujú dizajn novej generácie vozidiel Mazda. Jeho význam sa dá dokonale pochopiť až pri pohľade na novú Mazdu6. Oproti predchádzajúcej generácii s označením GH opticky narástla a typický úsmev nahradil agresívny pohľad. Na svedomí ho má robustný nárazník s výraznou maskou chladiča, ktorú lemuje chrómová lišta pokračujúca do LED diódových svetiel. Tie sú osadené do klenutých blatníkov tvoriac dokonalú harmóniu s vystúpenou kapotou. Agresívny výraz popri svojej dynamike zároveň nestráca eleganciu a noblesu.

Ak si vás nezískal predok tejto krásavice, zboku vás v kontraste s agresivitou určite očarí ladnosť jej kriviek.  Jej silueta pripomína štíhle svalnaté telo a deklaruje športového ducha  a chuť vyraziť na svoju dynamickú jazdu. Dizajnovú bodku za dokonalou externou prepracovanosťou dáva mohutné krídlo v kombinácii s anténou v tvare žraločej plutvy, širokými svetlometmi a dvojicou antikorových koncoviek výfukov.

P1020902P1020903P1030155P1030203P1020942

Hovorí sa, že obal predáva. Samozrejme, že to netreba brať doslovne a pri výbere auta by nemal byť rozhodujúcim faktorom dizajn, no dobrý marketing má tomuto sloganu upriamiť maximálnu pozornosť. Mazde sa to darí už niekoľko rokov. Nový dizajn však prekvapil nad očakávania. Krásu nemožno uprieť ani verzii sedan, no podčiarknúť ju treba najmä karosérii wagon, ktorá robí z novej Mazdy6 bez diskusií najkrajšieho kombíka vôbec. Za prvý dojem jej preto udeľujeme hodnotenie   5 hviezdičiek z piatich.

Dôkazom toho, že sme s našimi pocitmi neboli ďaleko od zámeru výrobcu, je nasledujúce video:

Get the Flash Player to see this content.

 

INTERIÉR: Muchy z Mazdy CX-5 vychytané

Nasadáme do auta, zatvárame dvere a EJHA, žiadny plechový zvuk, konečne je vo dverách cítiť masívny materiál. Tapacíre nevŕzgajú, sú presne obšité, okraje lícujú a všetko vonia novotou. V najvyššej výbave by bolo hriechom neočakávať kožené sedačky. Červená duša sa pýši kombináciou čiernej a krémovej kože pretkávanej bielou a červenou niťou. Možno to hraničí s puntičkárstvom, ale ak vás často bolieva pri dlhej jazde chrbát, tak lepší ergonomický tvar sedadla by ste si len ťažko vedeli predstaviť. Pýta sa povedať, že nezáleží na veľkosti vášho pozadia, prispôsobenie je totiž skvelé, koža jemná, mäkká a poddajná. Kým pri Mazde CX-5 bola v elektrike iba sedačka vodiča, teraz Japonci dopriali pohodlie aj spolujazdcovi. A ak vám v minulej recenzii chýbala pamäť nastavenia sedadiel, teraz už takýto deficit nepocítite. Vyložiť si môžete svoju pravú i ľavú ruku (vďaka automatickej prevodovke si to môžete dovoliť). Doladila sa lakťová opierka, ktorá je oproti CX-5ke v Mazde6 posuvná. Úložný priestor v nej ponúka USB/AUX vstupy a 12V zásuvku zapaľovača. Hoci vozidlo ponúka pohodlie aj pri „odkladaní rúk“, predsa len by bolo vhodné mať ich radšej na volante, a to nielen z hľadiska bezpečnosti, ale aj preto, že do nich padne ako uliaty. Multifunkčný volant umožňuje ovládať telefón, audiosystém, tempomat a palubný počítač – všetko, čo človek potrebuje – bez toho, aby svoju pozornosť venoval hľadaniu tlačidiel po celej palubnej doske. V našom prípade je naviac aj ovládanie adaptívneho tempomatu. Ak vo vás drieme duša pretekára a nechcete sa vzdať manuálneho radenia, práve pre vás sú tu tzv. pádla pre zmenu rýchlostných stupňov. Tie sú upevnené priamo na volante, čiže sa otáčajú spolu s ním. Vľavo od volantu nájdete slot navigácie s navigačnou kartou a panel s ovládaním pre rýchle a intuitívne zapnutie a vypnutie bezpečnostných systémov vo vozidle.

P1020927P1020931P1020934bbbP1020934ccP1020937

V strede palubnej dosky sa nachádza veľký multimediálny systém so vstavanou navigáciou a audiosystémom BOSE, ktorý je možné ovládať dotykom prsta alebo joystickom na stredovom tuneli (HMI multi – commander).

Ak máte záujem o podrobnejšiu inštruktáž ohľadom použitia funkcie Bluetooth vo vozidle, kliknite na video.

Get the Flash Player to see this content.

Aj keď so sebou nemáme pasažierov, ktorí by si mohli vychutnať pohodlie zadných sedadiel vrátane možnosti odložiť si svoju ruku ale aj nápoj vďaka komfortnej lakťovej opierke, vyskúšali sme si to za nich. Chrbát predných sedadiel netrpí egoizmom, a myslel aj na dlháňov vzadu. Aby sa ich kolená nemuseli tisnúť a pretláčať s kolegom vpredu, boli prispôsobené svojim tvarom tak, že ušetrili nejaké tie centimetre priestoru naviac. To, že vpredu je priestoru až až, snáď ani netreba spomínať, no vonkoncom to nie je na úkor druhého radu sedadiel. V prípade, že potrebujete prevážať rozmernejšie predmety, umožní vám to opäť karakuri systém, ktorý v pomere 60:40 jednoduchým pohybom sklopí zadný rad sedadiel, čím v kufri vytvorí rovnú podlahu a úložný priestor o objeme 1648 litrov.

P1020926P1020924P1020923aP1020921P1020915

Ako nadpis hovorí, interiér Mazdy6 3.generácie vychytal muchy, ktoré vyzdvihovali recenzie pri Mazde CX-5. Okrem už spomenutých vylepšení, smädných mazďákov iste poteší, že do dverí sa zmestí už aj 1,5l PET fľaša a na pasažierov vzadu už klimatizácia fúka podľa ich predstáv – pribudli totiž výduchy zo zadnej strany stredového tunela. Napriek tomu, že šestka vychytala veľa múch, vytknúť jej možno málo odkladacích priestorov a „zvláštnu“ novú polohu pre otváranie veka palivovej nádrže, ktorá sa teraz nachádza tesne vedľa páčky na otvorenie kapoty, čo intuitívne spôsobuje drobné nedorozumenia. Muchu sme našli aj na joysticku, ktorý nedisponuje niektorými voľbami, ktoré sa vám pri jeho používaní žiadajú (napríklad VOLUME). Hoci je interiér pohodlný, krásny a novotou voňavý, ak máme niekde „zraziť“ počet hviezdičiek, jednu si dovolíme práve v tejto kategórii. Udeľujeme 4 hviezdičky.

Porovnanie Mazdy CX-5 (prvý riadok) a novej Mazdy6 (druhý riadok) fotoaparátom:

SKYACTIV TECHNOLÓGIE: Balík z CX-5 doplnila technológia I-ELOOP

Aj v novej Mazde6 nachádzame technológie, s ktorými sme sa oboznámili už v Mazde CX-5. Rozhovor s Patrikom Dzinom, predajcom a mazďákom srdcom aj dušou, začíname práve zopakovaním si už známych skutočností o komplexnom balíku SKYACTIV technológií. Ak máte ešte aj teraz rok po uvedení prvého vozidla šiestej generácie na trh nedostatky vo vedomostiach, podrobné vysvetlenie jednotlivých funkcií nájdete v predchádzajúcej recenzii TU. Pre tých z vás, ktorí o nich už čo to viete, prípadne ste si ich už naživo vyskúšali, pridávame ich krátky sumár.

Systém RVM – systém stráženia mŕtveho uhla

Upozorňuje vodiča na vozidlo vchádzajúce do snímanej zóny, a to aktiváciou výstražnej kontrolky vo vonkajšom spätnom zrkadle na príslušnej strane auta. Pokiaľ by sme neuposlúchli tento grafický symbol a dali by sme ukazovateľ zmeny smeru, výstražné svetlo začne blikať a vozidlo zvukovým signálom detekuje, že hrozí kolízia. Funguje pri rýchlosti nad 30 km/h. Systém sníma priestor do vzdialenosti 50m vzadu za vozidlom.

Systém LDWS – systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu

Na základe kamerového systému pred spätným zrkadlom vozidlo sníma 60m pás vozovky pred nami. Tento systém upozorní vodiča, ak sa dostane mimo svoj jazdný pruh bez toho, aby dal ukazovateľ zmeny smeru jazdy, z pravého alebo ľavého reproduktora sa ozve výrazný zvuk. Prvotná reakcia na tento zvuk je, že stočíte volant do opačnej strany, z ktorej ten zvuk prišiel. Funguje od rýchlosti 60-65 km/h.

Systém i-STOP – inteligentný systém vypnutia motora

Účinne preruší činnosť motora, ale nezastaví ho úplne, takže motor je pripravený do 0,35 sekundy plynulo naštartovať bez zbytočnej spotreby paliva. Dodržané musia byť tieto podmienky:  vozidlo stojí, je stlačená brzda (pri AT prevodovke), akumulátor je nabitý aspoň na 75% kapacity, klimatizácia nie je v maximálnom režime, nie je zapnuté rozmrazovanie čelného a zadného okna. Keď potrebujeme, aby motor opäť naskočil, pri automatickej prevodovke len uvoľníme brzdu, alebo pri manuáli stlačíme spojku. Na palubnom počítači potom máme zobrazené, koľko vozidlo stálo s vypnutým motorom v systéme i-STOP od začiatku prevádzky vozidla.

Systém HBC – automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel

Pokiaľ máme nastavenie svetla v režime AUTO, vozidlo na základe vonkajšieho svetla zapína LED diódové svetlá, akonáhle jas poklesne, zapne bi-xenóny. Automaticky sa prepínajú zo stretávacích na diaľkové xenóny a späť. Pokiaľ vozidlo zaregistruje pred sebou vozidlo vo svojom jazdnom pruhu na vzdialenosť 500m, alebo v protiľahlom jazdnom pruhu na vzdialenosť 600m, samočinne prepne z diaľkových na stretávacie svetlá. Keby sme vošli do mesta, prípadne rýchlosť by klesla pod 25-30 km/h vozidlo by opäť preplo na stretávacie svetlá.

Systém SCBS – zastavenie vozidla pred prekážkou v mestskej premávke

Laserový systém navrhnutý tak, aby pomáhal vyhnúť sa, alebo minimalizovať účinky kolízie v malej rýchlosti, neustále monitoruje vzdialenosť od vozidla idúceho pred vami a rýchlosť približovania, a použije brzdy v prípade, že by mohlo dôjsť ku kolízii. Pokiaľ rozdiel medzi vašim vozidlom a vozidlom pred vami klesne na 5m a vodič nevykonáva žiadnu činnosť vedúcu k zabráneniu zrážke, tzn. nebrzdí, nesnaží sa vyhnúť korekciou s volantom, systém začne automaticky brzdiť. Je funkčný od rýchlosti 4 do 30 km/h s tým (4 – 15 km/h vozidlo zastaví pred prekážkou, do rýchlosti 30 km/h je to o zmiernení následkov nehody).

Systém SBS – systém inteligentnej podpory pri brzdení

Podobne, ako systém SCBS, tak aj systém SBS môže zabrániť nehode, alebo aspoň znížiť škody spôsobené nehodou varovaním vodiča a ak je to nutné, tak aj automatickým ovládaním bŕzd pomocou funkcie DSC. Systém SCBS pracuje v rozsahu rýchlostí 4 až 30km/h a systém SBS pracuje pri rýchlosti okolo 15km/h až do 145km/h. Systém SBS používa radarový snímač s detekčným rozsahom približne 200m, namiesto laserovej snímacej jednotky, ktorá sa používa u systému SCBS a má detekčný rozsah približne 60m. V prvom kroku, keď systém SBS zistí vozidlo/prekážku vo svojom smere jazdy a hrozí nebezpečenstvo nehody, varuje vodiča pomocou výstražného zvuku na multiinformačnom displeji. To sa nazýva FOW-výstraha pred hroziacou prekážkou. Pokiaľ vodič neurobí korekcie, alebo sa riziko nehody zvýši, systém SBS použije brzdy automaticky pomocou jednotky DSC pre zvýšenie hydraulického tlaku v brzdových strmeňoch. K varovaniu vozidiel za vami zapne systém brzdové svetlá.

Systém AFS – adaptívne reflektory

Systém adaptívnych reflektorov s bi-xenónovými reflektormi osvetľuje vozovku v smere jazdy tak, že v tme vidíte každú jednu zákrutu.

Je potrebné špeciálne si nastavovať tieto systémy pri vstupe do vozidla? Odpoveď  vo videu:

Get the Flash Player to see this content.

„Spoločnosť Mazda je presvedčená o tom, že rozumným zmýšľaním vznikajú rozumnejšie autá. Preto sa naše najnovšie nápady premenili na skutočnosť v novej Mazde6. Pretvorením tohto auta úplne od základov sa nám podarilo zapracovať niektoré z našich najpokrokovejších myšlienok tak, aby sme vám umožnili vychutnať si ešte  väčší pôžitok z každej jazdy. Prevratné nápady v rámci technológie SKYACTIV umožnili vytvoriť silnú kombináciu úspornosti a svižnosti športového auta.“

Aby sa slová výrobcu stali skutočnosťou, do Mazdy6 boli pridané dva nové systémy. Vylepšeniu podľahol tempomat, ktorý nadobudol adaptívnu schopnosť. Ide o radarový tempomat (MRCC). Ten okrem toho, že umožňuje nastaviť rýchlosť vozidla a udržať ju tak, aby ste nemuseli používať plynový pedál, zároveň sleduje vozidlo pred vami a prispôsobí vašu rýchlosť tak, aby ste si udržali prednastavený odstup.

Novinkou je aj spoločný názov spoločnosti Mazda i-ACTIVESENSE zavedený od modelu Mazda6 pre označenie pokročilých bezpečnostných technológií aktívnej bezpečnosti, ktoré pomáhajú vodičovi pri rozpoznávaní hroziaceho nebezpečenstva, vyhýbaní sa nehodám, alebo aspoň znižujú účinok nárazu pri nehode.

Systémy i-ACTIVSENSe obsahujú:

  • MRCC (Mazda Radar Cruise Control = Radarový tempomat Mazda )
  • DRSS (Distance Recognition Support System = Systém podpory rozpoznávania vzdialenosti)
  • SCBS (Smart City Brake Support = Systém inteligentnej podpory brzdenia v mestskej prevádzke)
  • SBS (Smart Brake Support = Systém inteligentnej podpory brzdenia )
  • FOW ( Forward Obstruction Warning = Varovanie pred blížiacou sa prekážkou)
  • RVM (Rear Vehicle Monitoring = Monitorovanie priestoru za vozidlom)
  • HBC (High Beam Control = Ovládanie diaľkových svetlometov)
  • LDWS (Lane Departure Warning System = Systém výstrahy pred opustením jazdného pruhu

Najväčšou inováciou je inteligentný systém rekuperácie brzdnej energie i-ELOOP. Podstatou je kondenzátor uložený v ľavej prednej časti vozidla, ktorý pri spomaľovaní vozidla premieňa kinetickú energiu vozidla na elektrickú. Táto novinka je k dispozícii vo všetkých výbavách, pokiaľ ide o dieslové motory. Pri benzínových je iba v najvyššej verzii Revolution.

Viac o systéme hovorí Patrik Dzina:

Get the Flash Player to see this content.

Spomínané funkcie od nás získavajú samozrejme 5 hviezdičiek. Nakoľko ich nastaveniami a spôsobom užívania v praxi nás opäť plnohodnotne inštruoval Patrik Dzina z trenčianskej Aspekty, hodnotenie 5 hviezdičiek a veľké ĎAKUJEM si od nás zaslúži aj on  ;-)

MAZDA JAZDA: Osedlali sme Mazdu6 Wagon 2.2D 175 PS AT Revolution NaviMazda6 Sedan 2.0i 165 PS AT Attraction Navi

Sadáme do kombíka. Volant na dosah, spätné zrkadlo v dohľade s presným výhľadom, sedadlo vodiča nastavené… Ako je možné, že netreba nič prestaviť? Nadobúdame dojem, že toto auto bolo potajomky vyrobené pre konkrétneho vodiča, v tomto prípade mňa  :twisted:

Stláčam tlačítko START Engine, zapne sa rádio, druhým stlačením sa rozsvietia kontrolky na prístrojovke, na displeji naskočí zaujímavá cifra 93 najazdených kilometrov a zjaví sa nápis, ktorý informuje vodiča, že pokiaľ chce naštartovať motor, musí stlačiť brzdu (v angličtine).  Zbežne pozeráme po tlačítkach, všetko nám je známe z CX-5. Nepotrebujeme žiadne školenie, palubný počítač sa ovláda jednoducho na volante, ostatné funkcie sú už akousi samozrejmosťou. Netreba sa strachovať, že by to bolo komplikované.

Pohýňame sa, zatiaľ pomaly, až kým nezhasne modrá kontrolka teploty chladiacej zmesi, prevodovka už od samého začiatku radí bez zaváhania, presne a bez toho, aby ste ju vnímali. Žiadne kopance, ani lietanie otáčok sa nekoná. Už od samého začiatku cítiť ľahkosť celého vozidla, nami testovaný diesel s dvomi osobami váži ani nie jeden a pol tony, čo sa jednoducho musí niekde prejaviť. K tomu je prispôsobený aj podvozok, v našom prípade obutý do 19 palcových diskov. Táto kombinácia nás priam nabáda k športovej jazde, hoci nám počasie nepraje. Môžete si byť istí, že na tento podvozok sa môžete spoľahnúť, Mazda ochotne ide vami vybraným smerom jazdy bez nejakých známok nedotáčavosti. Oproti predošlej generácii GH je nová šestka pocitovo mäkšie, komfortnejšie naladená, bežné nerovnosti filtruje dokonale, tie hlbšie mierne ofrfle, za čo môžu ale hlavne naše cesty a kombinácia týchto diskov.

Vychádzame na diaľnicu, tu pri zrýchľovaní cítiť pekne plynulý záber motora, ktorý využíva dve turbodúchadlá (mimochodom, tie sú tak isto ako všetky od čias MZR-CD motorov chladené vodou, takže ich životnosť je dlhšia ako pri klasike). Nezáleží na tom, či idete 130 km/h alebo viac, tento motor má stále k dispozícii dostatok energie a dych mu nedochádza ani v kopcoch. Diaľničné tempo máme behom chvíle, nastavujeme tempomat. Pozeráme vonkajšie spätné zrkadlá, či sa inžinieri z Hiroshimy polepšili a poučili z prvých sérii CX-5. Netrasú sa, nevibrujú. Na volante skúšame manuálne radenie rýchlostných stupňov, je to dosť návyková vec, minimálne pre chlapov, ženy určite nechajú všetko na automatiku. Pred nami sa zjaví pomalšie idúca Octavia, tak pribrzďujeme na 114km/h a zapíname na skúšku adaptívny tempomat. Na prístrojovej doske sa zobrazí stupnica s vozidlom, šípkami na volante nastavíte požadovanú vzdialenosť a o viac sa nestaráte… Aj keď my sa v tomto momente musíme, pred Trenčínom nás zachytila snehová chumelica, ktorá nám (z bezpečnostných dôvodov, alebo kvôli zasneženiu radaru) deaktivovala túto super vychytávku.

P1020891P1020885P1020880Adaptivny TempomatP1020940

Vychádzame z diaľnice, „režeme“ zákrutu, a toto je ten zoom – zoom pocit, akoby sa to auto narodilo práve tu na tejto ceste. Kto nezažil, neuverí. Riadenie je hrebeňové, presné a dáva vám dostatočnú spätnú väzbu.  Kým v prvej generácii bolo poháňané hydraulikou, v druhej a tretej generácii konštruktéri vsadili na elektrický posilňovač. Hoci ten sa nevyrovná starej dobrej klasike GG a GY modelov, vozidlo má stále čo povedať a oproti iným značkám, je v súlade s vodičom a dokonale nasleduje jeho príkazy.

Brzdy sú nastavené veľmi dobre, hoci im zatiaľ ale nedávame zabrať, kým si nesadnú prvých xxx kilometrov, zato ABS nás v jednej takmer kolíznej situácii na zľadovatenej vozovke podržalo excelentne. Vchádzame pred autosalón Aspekta Trade Trenčín, nechce sa nám z auta von, ale vôbec, najradšej by sme si dali okružnú jazdu po Slovensku. Pozeráme priemernú spotrebu, svieti cifra 5,9l. Na začiatok to vôbec nie je zlé.  Ale keďže času na ďalšie skúšanie je málo a my sme „benzínofili“, musíme si ísť vyskúšať aj čierny sedan s dvojlitrovým zážihovým motorom. Ten je v slabšej výbave Attraction. Čo nám hneď chýba, je zadná cúvacia kamera. Parkovací senzor nám moc nevonia a už vôbec nie na dlhšom vozidle (áno, kombík bol kratší). Ale bude to asi tým, že verzia Revolution nás rozmaznala. Takisto ani kožené sedadlá sa tu nenachádzajú, napriek tomu látkové prevedenie pôsobí veľmi elegantne a nestráca punc luxusu. Musíme priznať, že hoci sedíme v nižšej triede výbavy, sedan je ešte komfortnejší ako wagon, nakoľko je obutý do 17 palcových diskov. Benzín je pre nás to pravé orechové, automatická prevodovka radí opäť rýchlo  a bezproblémovo, povedali by sme, že inteligentne. Motor je radosť vytáčať, 210Nm s týmto vozidlom hýbe veľmi slušne, je s ním ešte väčšia zábava ako s dieslom, pretože váha s dvomi osobami na palube sa ustálila len niekde okolo 1400kg. Toto je to správne náradie pre mazďákov so športovými génmi. Nedokážeme si predstaviť, čo s tým bude stvárať vrcholná verzia MPS, ak vôbec bude vyrobená. i-STOP úraduje bezproblémovo takmer pri každom zastavení. Naše pretekárske začiatky po ceste so snehovou nádielkou ukazujú priemernú spotrebu 9.5l. Cestou nazad, keď sme sa upokojili, už to bolo na úrovni 7 litrov. To vôbec nie je zlé na takýto sedan strednej triedy. V letných mesiacoch, na letných pneumatikách a zabehnutom motore bude táto spotreba zobrazovať určite veľmi zaujímavé nízke čísla, ktoré mu budú novodobé preplňované „vysávače“ strednej triedy od konkurenčných značiek bez pochýb závidieť. Ak sme pri diesli napísali, že sa nám nechcelo vystúpiť, tak pri benzínovom sedane sme nechceli ani vypnúť motor. Zžili sme sa s ním, nebyť tej slabšej výbavy, bolo by to v tom momente pre nás dokonalé auto.

P1030063P1030060P1030066P1030070P1030071

Teraz nám zostáva len dúfať, že nám Aspekta zapožičia aj novú Mazdu6 s 2.5 Skyactiv G (mimochodom jedinečný kus už stojí na predajni vo výbave Revolution v čiernej koži )  8-)

Ani na hodnotenie tejto kapitoly sme nezabudli:

Mazda6 Wagon 2.2D 175 PS AT Revolution Navi  od nás získava 5 hviezdičiek z piatich najmä vďaka tomu, že tento motor nemá degradovaný objem, pričom s prehľadom dokáže spĺňať emisnú normu EU 6. Okrem toho kompresný pomer 14:1 je pri dieslovom motore najnižší na svete.  Samozrejme veľmi milo nás prekvapil aj jeho tichý a kultivovaný chod. O výkone ani nehovoriac… maximálny krútiaci moment 420 Nm máte k dispozícii už pri 2000 ot./min.

Mazda6 Sedan 2.0i 165 PS AT Attraction Navi od nás získava 6 hviezdičiek z piatich  :-D Pohodlie, priestrannosť, pôžitok z jazdy, komunikácia a spolupráca s vodičom…NA JEDNOTKU. Pri benzínovom motore sa japoncom dokonca podarilo dosiahnuť najvyšší kompresný pomer 14:1, čo je vyššia hodnota, ako má motor Formuly1. Toto hodnotenie mu udeľujeme hlavne preto, že neprešiel downsizingom a nemá zložité mechanické súčiastky ako sú napríklad turbo a dvojhmotný zotrvačník.

Dokonalá Mazda6 má aj chybičky krásy

  • Málo odkladacích priestorov —) RIEŠENIE? Uvítali by sme odklápacie priehradky napr. vo dverách.
  • Pri Wagone je osvetlenie batožinového priestoru umiestnené nešťastne na ľavej strane tak, že vám svieti pri otvorení akurát tak na hlavu alebo na hranu kufra (v našom prípade to eliminovalo príplatkové LED osvetlenie po stranách batožinového priestoru) —) RIEŠENIE? Štandardne montovať svetlá po bokoch kufra.
  • Na joysticku v stredovom tuneli chýba ovládanie hlasitosti. Nielen intuitívne, ale spolujazdec tak musí rukou vstupovať do zorného pola navigácie —) RIEŠENIE? Softwarovo doplniť funkciu do nástroja HMI multi-commander. (Vylepšením by mohlo byť aj naklopenie dotykového panelu navigácie smerom k vodičovi.)
  • Umiestnenie otvárania veka nádrže príliš blízko k otváraniu prednej kapoty —) RIEŠENIE? Prispôsobiť otváranie nádrže napr. ako tlačítko na dverách a doplniť elektromotorček pre otváranie veka nádrže (drahší variant) alebo skrátiť lanovod po vodičovu sedačku a tam umiestniť páčku na otváranie nádrže (lacnejší variant).
  • Poslednou nevýhodou pre nás je, že vo vozovom parku nových Mázd6 nám chýba verzia Hatchback —) RIEŠENIE? Vyrobiť  :lol:

 

Get the Flash Player to see this content.

 

Poďakovanie patrí spoločnosti Aspekta Trade, s.r.o za zapožičanie vozidiel a predajcom Stanislavovi Balátovi a Patrikovi Dzinovi za informácie a ochotu stráviť s nami čas naviac.

-a&w-

 

Novinky , Testovacie jazdy

Mazda portál na Facebooku

Štatistika

  • © 2009-2016
  • Celkom návštev: 694,349