Postupné odhaľovanie novej Mazdy6 sledujeme spolu s vami veľmi pozorne aj my. Ešte pred jej oficiálnym predstavením verejnosti na moskovskom autosalóne, nám spoločnosť Mazda poskytla nové fotky a podrobné informácie o jej vlastnostiach.

Základné informácie nájdete už v publikovaných článkoch:

http://www.japonec.sk/nova-mazda6-prichadza/

http://www.japonec.sk/slavnostne-odhalenie-novej-mazdy6-wagon/

http://www.japonec.sk/takeri-uz-teraz-zne-uspechy/

No a tu už je sľubovaná tlačová informácia. Pripravte sa na dlhé čítaníčko, pretože sme sa rozhodli, že vás nebudeme v snahe zatraktívniť tento článok ukracovať o žiadne podrobnosti ohľadom novej Mazdy6. Nakoľko sme úzko špecializovaný server práve na japonskú automobilovú značku Mazda, myslíme, že si to môžeme dovoliť a práve všetky nižšie uvedené parametre a vlastnosti pre vás budú atraktívnejšie viac, než naše osobné pocity :) Nech sa páči, príjemné čítanie:

Úplne nový sedan Mazda6

Nová vlajková loď povyšuje potešenie z jazdy na celkom inú úroveň

Spoločnosť Mazda po prvýkrát uvedie úplne prepracované vozidlo Mazda6 na moskovskom autosalóne 2012. Úplne nová Mazda6 nadväzuje na model Mazda CX-5 a stáva sa druhým zástupcom novej generácie vozidiel Mazda, ktoré využívajú kompletnú škálu technológií SKYACTIV a dizajnový jazyk „KODO – duša pohybu“. Mazda sa neustále snaží vytvárať štýlové a dômyselné automobily, ktoré majú dušu, a vozidlá novej generácie sú navyše aj výnimočne ohľaduplné voči životnému prostrediu.

Vývoj ekologických technológií v spoločnosti Mazda sa riadi stratégiou Building Block Strategy, ktorá sa v prvom rade usiluje o dôkladné vylepšenia základných automobilových technológií. Ďalší krok buduje na týchto zlepšeniach prostredníctvom postupného zavádzania elektrických zariadení, zameraných na znižovanie spotreby paliva. Prvým takýmto zariadením bol systém i-stop na vypínanie motora pri voľnobežných otáčkach, ktorý sa po prvýkrát objavil v roku 2009 v modeli Mazda3. Druhé zariadenie, ktoré zažíva debut v novom modeli Mazda6, je unikátny systém rekuperačného brzdenia Mazda i-ELOOP, ktorý začína dobíjať kondenzátor vo chvíli, keď vodič uvoľní plynový pedál. Elektrická energia uložená v kondenzátore sa potom môže využívať ako zdroj energie pre elektrické systémy automobilu. Motor sa tak do značnej miery odbremení od povinnosti dodávať energiu týmto komponentom, a vďaka tomu sa viac energie získanej spaľovaním paliva môže spotrebovať priamo na pohon vozidla, čo opätovne prispieva k nižšej spotrebe paliva. Okrem toho nová Mazda6 disponuje celou škálou pokrokových technológií aktívnej bezpečnosti. Vozidlo nielenže poskytuje precízne reakcie a vysoko kvalitný, vzrušujúci zážitok z jazdy, ale dosahuje aj vynikajúce výsledky z hľadiska ochrany životného prostredia a bezpečnosti.

Nová Mazda6 v maximálnej možnej miere využíva dostupný potenciál technológií SKYACTIV a dizajnu KODO, s cieľom posunúť „potešenie z jazdy“ na novú úroveň. Ako vlajková loď novej generácie vozidiel stavia na rozmachu, ktorý sa začal úspechom modelu CX-5, a predznamenáva novú éru vozidiel značky Mazda. Na svetových trhoch sa Mazda6 objaví koncom roka 2012.

Radosť z jazdy začína skôr, než stihnete otočiť kľúčom

„Pri vývoji modelu Mazda6 tretej generácie sme sa riadili pravou hodnotou značky Mazda, ktorou je ‚potešenie z jazdy‛. Chceli sme vytvoriť automobil, ktoré svojimi reakciami a správaním dokonale naplní vaše očakávania. Súčasťou toho bolo starostlivé spracovanie tých častí automobilu, ktorých sa často dotýkate, aby ste mali pocit, že sú naozajstným predĺžením vášho tela,“ vysvetľuje Hiroši Kadžijama, nový programový manažér modelu Mazda6.    „Charakteristický dizajn zdôrazňuje silu a obratnosť, s ktorými sa automobil pohybuje. Rôzne originálne inovácie umocňujú pohodlný a príjemný zážitok z jazdy. Výsledkom špičkovej konštruktérskej a remeselnej práce v spoločnosti Mazda je automobil, ktorý sa tak dobre ovláda, až sa zdá, že neodpovedá na fyzické ovládanie riadenia, brzdenia a zrýchľovania, ale priamo na zámery vodiča. Jednoducho povedané, nová Mazda6 ponúka „potešenie z jazdy“, ktoré ľudia od Mazdy očakávajú, no samotný zážitok sa začína skôr, než si vôbec sadnete za volant, a trvá ešte dlho po skončení jazdy. Neviem sa dočkať, keď uvidím výraz na tvárach ľudí, vystupujúcich po prvej jazde z nového modelu Mazda6.“

Dizajn

Výnimočný vzhľad vozidla vyvoláva pri každom pohľade očakávanie vynikajúceho jazdného výkonu

Nová Mazda6 je sériovo vyrábaný model, vychádzajúci z koncepcie Mazda Takeri, ktorú spoločnosť po prvýkrát predstavila na tokijskom autosalóne v decembri 2011. „Nová Mazda6 sa vyznačuje robustným rámom a nízkym, širokým postojom, ktorý vyjadruje silu a stabilitu. Zároveň vytvára dojem úžasnej vitality bez odvádzania pozornosti od univerzálnej estetickej príťažlivosti a nádhernej formy, ktorými sa ako vozidlo s kompaktným dizajnom môže pochváliť,“ vysvetľuje hlavný dizajnér Akira Tamatani.

„Vytvorili sme dizajn, ktorý divokým a dynamickým vyjadrením pohybu umelecky stvárňuje silný charakter vozidla. Obyčajný pohľad na automobil zvýši vaše očakávania zážitku z jazdy ešte skôr, než si sadnete za volant.“

Dizajn exteriéru s plynulými líniami a mohutnou stavbou už na prvý pohľad vyjadruje živočíšnu vytrvalosť a dôstojnosť a vozidlu dodáva športový charakter. Zladený interiér s ústredným čiernym odtieňom je elegantný a moderný zároveň, a navyše poskytuje nadčasový pocit luxusu a kvality.

Exteriér

  • Pri pohľade spredu nájdeme v hlboko rezanej čelnej časti zakomponované „charakteristické krídlo“, zjednocujúci prvok čelného dizajnu novej rodiny vozidiel Mazda. Záhyby kapoty sa tiahnu od špičky charakteristického krídla a zlievajú sa do obrysových línií karosérie. Spolu s pevným dizajnom prednej časti dopĺňajú celkový dynamický tvar karosérie, z ktorej vyžaruje silná túžba po pohybe.
  • Pohľadu zboku dominujú tri charakteristické línie – elegantná línia, ktorá sa tiahne od zadného kolesa smerom dopredu, línia zadného nárazníka, vyžarujúca jazdnú silu vychádzajúcu zo zadnej časti vozidla, a línia predného nárazníka, ako predzvesť silných bokov podporujúcich svižné predné kolesá. Spojením týchto línií vzniká tvar predátora, ktorý v prikrčenej polohe čaká, aby mohol vystreliť dopredu v explózii pohybu.
  • Pri pohľade zozadu sa vozidlo prezentuje stabilitou, o čom svedčia dobre vyvážené proporcie klinovitej karosérie, výrazný zadný nárazník a kompaktné rozmery kabíny.
  • Čo sa týka predných svetlometov, po prvýkrát sa v sériovom vozidle značky Mazda objavuje osvetlenie s technológiou LED.
  • Po prvýkrát sa využíva nový farebný odtieň „Soul Red“, vytvorený unikátnym technologickým postupom spoločnosti Mazda, ktorý prináša dokonalú rovnováhu medzi hĺbkou a tieňovaním, zdôrazňujúcimi dynamickosť automobilu, a jasnosťou farby, ktorá umocňuje jeho športový charakter.

Interiér

  • Kabína orientovaná na vodiča ponúka štedrý priestor. Tri ciferníky symetricky rozmiestnené na prístrojovom paneli zvyšujú očakávanie vzrušujúcej jazdy.
  • Priestor na strane spolujazdca s ozdobnou vodorovnou líniou, ktorá sa tiahne cez stredový panel k prieduchom klimatizačného systému, a s palubnou doskou, ktorá tento priestor obklopuje, pôsobí dojmom otvorenosti aj bezpečnosti.
  • Diely, ktorých sa často dotýkate, ako napríklad čalúnenie dverí a horná časť prístrojovej dosky, sú vyrobené z mäkkých materiálov.
  • Pevná, ozdobná prístrojová doska sa vyrába v dvoch odtieňoch – „Bordeaux metal“ a „Dark metal“.
  • Biele stupnice zdanlivo vystupujú z čelnej strany ciferníkov, zdobených vretenovitými drážkami a motívom medových plástov, čo vyvoláva dojem hĺbky a poukazuje na kvalitu spracovania. Vkusný dizajn, ktorý vyvoláva túžbu po jazde, dopĺňa kovové lemovanie prístrojov.

Úroveň spracovania

Kvalita, ktorá zvyšuje očakávanie „potešenia z jazdy“

Vozidlá Mazda novej generácie sú vyvinuté podľa koncepcie dizajnérsko-remeselného majstrovstva, ktorá kombinuje dizajnérov zmysel pre krásu so základňou v podobe detailnej a presnej výroby. Vďaka stopercentnej implementácii tejto koncepcie pri novom modeli Mazda6 vznikol vysoko kvalitný, špičkový produkt s dokonalou rovnováhou formy a kvality, bez akýchkoľvek kompromisov z hľadiska funkčnosti. Pozornosť sme nevenovali len oblastiam, ktoré cestujúci vidia a ktorých sa dotýkajú, ale takisto sme sa zameriavali aj na pocit a zvuk pri obsluhe vozidla, aby sme v celom automobile vytvorili pocit jednoty. Celkový pocit kvality pôsobí na všetky zmysly a vyvoláva očakávanie, že nová Mazda6 ponúkne vyššiu úroveň potešenia z jazdy bez ohľadu na to, kam sa s ňou vyberiete.

  • Detaily všetkých častí, vrátane dizajnového motívu, ozdobných líšt, zrnitého a lesklého spracovania povrchov, sa precízne prispôsobujú celkovej filozofii.
  • V kabíne je prístrojová doska orientovaná horizontálne a hladký prechod medzi vrchnou časťou prístrojovej dosky a čalúnením dverí vytvára dojem jednoduchosti a čistých línií.
  • Obzvlášť sme si dali záležať na dekoračných prvkoch s kovovým vzhľadom, ako je napríklad saténovo hladké chrómovanie.
  • Časti, ktoré vodič často používa, ako napríklad volant, hlavica radiacej páky a páka ručnej brzdy sú vyrobené s maximálnou precíznosťou, aby bol ich pohyb hladký a plynulý.
  • Pri rozložení displejov prístrojov a ovládacích zariadení v okolí sedadla vodiča sme zohľadnili vlastnosti ľudského zraku aj prirodzené pohyby ramena a ruky.

Zovňajšok

Karoséria, ktorá naplní každý deň radosťou a potešením

Dynamický a elegantný tvar karosérie, ktorý je výsledkom dizajnu KODO, vytvára priestranné a pohodlné vnútorné prostredie. Ponúka priestor, v ktorom vodič môže relaxovať a sústrediť sa na radosť z jazdy. Zakaždým, keď sa na automobil pozriete, prejdete rukou po nárazníku, uchopíte volant alebo nastavíte spätné zrkadlo, rozoznie sa vo vás pocit očakávania.

Pri vývoji karosérie sme si stanovili dva základné ciele. Prvým bolo vytvoriť priestrannú, pohodlnú kabínu, ktorá dokonale zodpovedá dizajnovému jazyku KODO. Druhý spočíval v zdokonalení rozhrania HMI (Human Machine Interface), aby v kabíne vzniklo prostredie, v ktorom sa vodič cíti maximálne uvoľnene. Karoséria nového modelu Mazda6 spĺňa všetky tri ciele a poskytuje vodičovi a cestujúcim úžasné prostredie, kde si radosť z jazdy vychutnajú naplno.

Priestranná, pohodlná kabína, dokonale v súlade s dizajnovou filozofiou KODO

  • Rázvor náprav s dĺžkou 2 830 mm vytvára základ pre dostatok priestoru na zadných sedadlách, bohatý vnútorný priestor a neobmedzené možnosti realizovania dizajnového jazyka KODO.
  • Veľké kolesá s uhlopriečkou 19 palcov pôsobia dojmom neotrasiteľnej stability.
  • V porovnaní s predchádzajúcim modelom sme posunuli predné koleso o 100 mm dopredu vo vzťahu k prednému stĺpiku, čím sa zmenšil previs karosérie. Aj zadný previs je kratší než u predchádzajúceho modelu. Postoj automobilu s mohutnejšou zadnou časťou vytvára dojem výbušnej sily, ktorá je kedykoľvek pripravená sa uvoľniť.
  • Šírka vozidla vo výške ramien dosahuje na predných sedadlách 1 450 mm (čo je o 20 mm viac než u predchádzajúceho modelu) a spolu s výrazne zaoblenými rohmi stredovej konzoly je zárukou pohodlného sedenia.
  • Zadné sedadlá ponúkajú bohatý priestor na nohy s voľnou plochou v oblasti kolien o 43 mm väčšou v porovnaní s predchádzajúcim modelom, vďaka čomu patria medzi najlepšie v triede. Priestor na nohy predstavuje 984 mm, čo je o 37 mm viac než u predchádzajúceho modelu. Operadlá zadných sedadiel sú dlhšie o 20 mm a zadné sedadlá o 33 mm. Lakťová opierka vzadu je väčšia o 60 mm.
  • Pri navrhovaní kufra sme brali do úvahy princípy ergonómie. Šírka otvoru v hornej časti je o 32 mm väčšia než u predchádzajúceho modelu, aby sa uľahčilo nakladanie. Záves v tvare labutieho krku umožňuje jednoduché a plynulé otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru.

Prostredie v kabíne

  • Vďaka nastaviteľnému prednému sedadlu v kombinácii s možnosťou sklopenia a teleskopického vysúvania volantu si môžete nastaviť najvhodnejšiu polohu pri šoférovaní.
  • Multifunkčný ovládač umožňuje intuitívne ovládanie množstva funkcií, ako napríklad audiosystému, navigačného systému a citlivosti automatických stieračov čelného skla, pomocou centrálneho displeja.
  • Informácie o počte najazdených kilometrov sa zobrazujú na 3,5-palcovom multifunkčnom displeji v bloku prístrojov. Informácie navigačného systému sa zobrazujú na 5-palcovom displeji, umiestnenom na centrálnom paneli. Rozdelením informácií do kategórií a ich zobrazovaním na dvoch rozličných displejoch sme zvýšili ich prehľadnosť a jednoduchosť používania.

Jazdné vlastnosti

Pôsobivý jazdný výkon ako záruka presného ovládania

Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, cieľom bolo poskytnúť vzrušujúci zážitok z jazdy, ktorý vznikne iba v prípade, že vodič  a jeho auto vytvoria dokonalú jednotu. Základným presvedčením značky Mazda je, že plynulá priama odozva na vodičov podnet je základom potešenia, pretože nie je možné vychutnať si jazdu naplno iba prostredníctvom rýchlosti a výkonu. V tom spočívala motivácia pre zavedenie technológií SKYACTIV do celého automobilu, vrátane motora, prevodovky, karosérie a podvozka.

V snahe dosiahnuť potrebnú dávku jazdnej agility a zaručiť lineárnosť chodu dokonalým prepojením medzi vodičom a automobilom sa spoločnosť Mazda rozhodla vyzbrojiť vozidlo mimoriadne vysokým výkonom dodávaným prostredníctvom systému riadenia, ktorý pohotovo reaguje na zámery vodiča. Z hľadiska vlastností zrýchlenia to znamená prirodzené, lineárne zrýchlenie  ako odpoveď na stláčanie pedála, bez náznakov trhania alebo oneskorenia. Pre jazdu v zákrutách to znamená presnú reakciu na otáčanie volantom, okamžitú spätná väzbu od vozovky a mierne zvýšený náklon karosérie, vďaka čomu nie je potrebné prispôsobovať riadenie na udržanie zamýšľanej dráhy zatáčania. A nakoniec, čo sa týka brzdných vlastností, znamená to brzdný výkon, ktorý dodáva vodičovi pocit, že má všetko úplne pod kontrolou aj po uvoľnení bŕzd. Úzko sa zameriavajúc na ľudskú vnímavosť, Mazda sa snažila vyvážiť vo svojej podstate protikladné vlastnosti pohybu: kultivovaný, plynulý pohyb a ľahký, svižný pohyb. Výsledkom sú naozaj impozantné jazdné vlastnosti, ktoré sa dokonale hodia pre vlajkovú loď značky Mazda, vrátane výnimočnej stability počas priamočiarej jazdy pri vysokých rýchlostiach, dodávajúcej pocit absolútnej kontroly nad vozidlom, ktorá je zárukou príjemnej, pohodlnej jazdy bez ohľadu na prejdenú vzdialenosť.

Podvozok a karoséria

  • Úplne nový sedan Mazda6 disponuje podvozkom SKYACTIV  s jemne vyladenými vzperami McPherson vpredu a viacprvkovým zavesením zadných kolies, výsledkom čoho je svižný jazdný výkon pri nízkych až stredných rýchlostiach a stabilita počas jazdy vysokou rýchlosťou.
  • Elektrický posilňovač riadenia umiestnený priamo na stĺpiku riadenia zabezpečuje precízne riadenie, keďže podľa potreby dobre reaguje už na malé pohyby volantu bez nutnosti nadmerného prechytávania volantu, čo vyvoláva dojem lineárneho riadenia. Nový asistent riadenia zvyšuje stabilitu pri priamočiarej jazde a zabraňuje ťahaniu riadenia počas jazdy na nerovnej vozovke.
  • Optimalizované krivky posilňovača bŕzd zaisťujú účinný, presný a spoľahlivý brzdný výkon aj pri vysokých otáčkach. Je to výsledok ľahko ovládateľného počiatočného nástupu brzdného účinku a zvýšenej stability vďaka účinnejšiemu chladeniu brzdového systému.
  • Robustná štruktúra karosérie s technológiou SKYACTIV vo väčšej miere využíva oceľ s ultravysokou pevnosťou, ktorá znižuje hmotnosť a zároveň zvyšuje torznú tuhosť asi o 30 %.
  • Úsilie konštruktérov z hľadiska hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH) sa sústredilo najmä na zabezpečenie maximálne tichého prostredia v kabíne a dosiahnutie príjemného, no vzrušujúceho zvuku motora pri akcelerácii. Lepšie hodnoty NVH sa podarilo dosiahnuť predovšetkým efektívnym zablokovaním dráh, ktorými sa hluk z motora a od vozovky šíri do kabíny a tiež doplnením dielov, ktoré účinne absorbujú akustickú energiu.
  • Optimalizovaný dizajn spodnej časti podlahy zlepšuje aerodynamické vlastnosti korigovaním toku vzduchu pod vozidlom a minimalizovaním odtokového víru nasmerovaním prúdu vzduchu nahor cez hlavný tlmič so zdvihnutým zadným profilom. Cieľový koeficient aerodynamického odporu dosahuje najlepšiu hodnotu v danej triede 0,26 (v závislosti od stupňa výbavy). To podporuje stabilitu pri vysokej rýchlosti a zároveň znižuje spotrebu paliva.

Pohonné jednotky (špecifikácie pre ruský (európsky) trh)

  • Modely vybavené benzínovým motorom SKYACTIV-G 2.0 ponúkajú nadbytok krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach motora, vďaka čomu umožňujú zrýchlenie, ktoré sa dokonale zhoduje so zámerom vodiča v rôznych jazdných situáciách a prispievajú k presnej a lineárnej odozve, vysoko kvalitnej a príjemnej jazde a vynikajúcej spotrebe paliva. Maximálny krútiaci moment je 210 Nm pri 4 000 ot./min a maximálny výkon je 110 (107) kW pri 6 000 ot./min.

Motor SKYACTIV-G 2.0 bude na európskom trhu dostupný aj vo verzii s vysokým výkonom až 121 kW pri 6 000 ot./min.

  • Benzínový motor SKYACTIV-G 2.5, ktorý sa vôbec po prvýkrát použije práve v novom modeli Mazda6, má nízku hmotnosť a dosahuje najlepší maximálny krútiaci moment v triede – 256 Nm pri 3 250 ot./min. Maximálny výkon je 141 kW pri 5 700 ot./min. Vyvažujúci hriadeľ pomáha zmierňovať vibrácie motora a znižuje úroveň hluku.
  • SKYACTIV-G 2.0 prichádza v spojení so 6-stupňovou automatickou prevodovkou SKYACTIV-DRIVE alebo so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou SKYACTIV-MT. Motor SKYACTIV-G 2.5 je v ponuke s prevodovkou SKYACTIV-DRIVE. Presné a svižné jazdné vlastnosti poskytujú obe prevodovky. SKYACTIV-DRIVE je navrhnutá tak, aby regulovala hnaciu silu a rýchlosť v rámci prevodových stupňov lineárne v závislosti od stlačenia plynového pedála, a SKYACTIV-MT ponúka ľahký a ostrý štýl radenia.

Ekologický kredit a bezpečnostné parametre

Ekologické kvality a bezpečnosť prinášajú radosť z jazdy a pokoj mysle

Úplne nový model Mazda6 berie ešte väčší ohľad na životné prostredie a bezpečnosť, aby si mohli zákazníci jazdu vychutnať s pokojom v duši. Čo sa týka ohľaduplnosti k životnému prostrediu, doplnené systémy i-stop a i-ELOOP ešte výraznejšie znižujú  už i tak výnimočne nízku spotrebu paliva, dosahovanú vďaka technológii SKYACTIV. Bezpečnostné vlastnosti nového modelu Mazda6 vychádzajú z výnimočnej ovládateľnosti vozidla, ktoré okamžite reaguje na vstupy vodiča, ako aj z vynikajúceho výhľadu  z vozidla a odolnosti vysoko pevnej karosérie SKYACTIV voči nárazom. Čerešničkou na torte je množstvo moderných bezpečnostných technológií, ktoré pomáhajú vodičovi pri bezpečnom ovládaní vozidla. Napríklad systém sledovania mŕtveho uhla (RVM) a systém adaptívnych reflektorov (AFS) zlepšujú prehľad vodiča o okolitej situácii a v noci rozširujú zorné pole. Protikolízny systém Smart City Brake Support (SCBS) prostredníctvom rôznych opatrení zabraňuje vzniku nehody alebo znižuje následky prípadnej zrážky. A nakoniec sú tu  špičkové prvky pasívnej bezpečnosti, ktoré tiež minimalizujú škody v prípade nehody.

Ekologické parametre

  • Nová Mazda6 je prvý model vybavený rekuperačným brzdovým systémom „i-ELOOP“, ktorý pomáha znižovať spotrebu paliva v reálnych dopravných situáciách. Ide o celosvetovo prvý rekuperačný brzdový systém v osobnom automobile, ktorý využíva kondenzátor. Technológiou i-ELOOP sú vybavené modely s motorom SKYACTIV-G 2.5.
  • V novom modeli Mazda sa objavuje technológia „i-stop“, originálny systém vypínania motora pri voľnobehu, ktorý pochádza priamo z dielne spoločnosti Mazda. Tento systém sa môže pochváliť najrýchlejším časom opätovného spustenia motora v triede – iba 0,35 sekundy.
  • Ocenená jednodielna nanotechnológia v katalyzátore vylepšuje proces spracovania výfukových plynov a znižuje potrebné množstvo drahých kovov.

Bezpečnosť

Technológie aktívnej bezpečnosti

[Maximalizujúce škálu podmienok, v ktorých môže vodič jazdiť bezpečne a pohodlne]

  • Posunutie spodnej časti predného stĺpika smerom dozadu o 100 mm v porovnaní s predošlým modelom a pripevnenie spätného zrkadla na dvere namiesto základne predného stĺpika pomáhajú zvýšiť periférny výhľad a výhľad dopredu.
  • Systém automatického prepínania diaľkových a stretávacích svetiel (HBC) pomocou snímačov identifikuje prichádzajúce vozidlá a automaticky prepína medzi diaľkovými a stretávacími svetlami, aby počas jazdy v noci nedošlo k oslneniu vodičov protiidúcich vozidiel.
  • Systém adaptívnych reflektorov (AFS) predpovedá zákruty na základe stupňa natočenia volantu a rýchlosti vozidla a natočí svetlomety v smere, ktorým vozidlo naozaj napreduje. Vďaka tomu sa zvýši viditeľnosť počas jazdy v noci.
  • Asistent rozjazdu do kopca (HLA) pomáha zabrániť samovoľnému pohybu vozidla Mazda6 smerom dozadu vo chvíli, keď vodič presúva nohu z brzdového na plynový pedál pri rozbiehaní sa do kopca.

[Poskytujúce výstražné upozornenia, ktoré pomáhajú vodičovi vyhnúť sa nebezpečným situáciám a znovu získať kontrolu nad vozidlom]

  • Signalizácia núdzového zastavenia (ESS) spustí rýchle blikanie výstražných svetiel v prípade náhleho brzdenia pri rýchlosti 50 km/h a vyššej, aby upozornila vozidlá idúce vzadu.
  • Systém sledovania mŕtveho uhla (RVM) sa aktivuje pri rýchlosti 30 km/h alebo vyššej a zaznamenáva vozidlá približujúce sa zozadu alebo nachádzajúce sa v mŕtvom uhle na každej strane a upozorní vodiča, keď zapne smerové svetlá pred opustením jazdného pruhu.
  • Systém varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (LDWS) pomocou kamery zhodnotí polohu značenia jazdných pruhov na ceste a upozorní vodiča na neúmyselné vybočenie z jazdného pruhu, čím minimalizuje riziko vzniku nehody v dôsledku nepozornosti alebo únavy vodiča.

[Pomáhajúce vyhnúť sa nárazu alebo zmierniť jeho následky, keď vodič sám nedokáže bezpečne ovládať vozidlo]

  • Protikolízny systém Smart City Brake Support (SCBS) pomocou infračerveného snímača priblíženia pomáha predchádzať čelnému nárazu, alebo ak to nie je možné, zmierniť jeho následky pri nízkych rýchlostiach do 30 km/h, a to automatickým aktivovaním bŕzd vozidla.

Technológie pasívnej bezpečnosti

[Pomáhajúce pri ochrane cestujúcich a chodcov v prípade nehody]

  • Ľahká a zároveň veľmi pevná karoséria SKYACTIV poskytuje vynikajúcu ochranu pri nehodách a je navrhnutá tak, aby dosahovala najvyššie bezpečnostné hodnotenia v testoch na celom svete.
  • Konštrukcia s viacerými kanálmi na rozptýlenie nárazovej energie a predným rámom s prierezom v tvare „X“ zvyšuje absorpciu energie pri náraze, čím dodatočne zvyšuje bezpečnosť pri čelných a bočných nárazoch, ako aj nárazoch zozadu.
  • Dizajn predných sedadiel zabraňujúci hyperextenzii krčnej chrbtice pomáha zmierniť poranenie krku v prípade nárazu zozadu.
  • Súčasťou predných dverí sú dve protinárazové priečky. Horná priečka má okrúhly prierez a spodná priečka má lievikovitý prierez. Spodná zadná priečka má taktiež lievikovitý prierez na zvýšenie odolnosti.

Predbežné technické údaje

Ruská špecifikácia

Rozmery (predbežné údaje)

 

Typ karosérie

Jednotka

Sedan

Dvere

4

Počet miest na sedenie

5

Koeficient aerodynamického odporu*

0,26

Celková dĺžka bez držiaka

mm

4 865

tabuľky s evidenčným číslom
Celková šírka

mm

1 840

Celková výška

mm

1 450

Rázvor náprav

mm

2 830

Rozchod kolies

vpredu

mm

1 585 (17-palcová pneumatika)

1 595 (19-palcová pneumatika)

vzadu

mm

1575 (17-palcová pneumatika)

1585 (19-palcová pneumatika)

Objem batožinového priestoru so sedadlami vo vzpriamenej polohe po úroveň bezpečnostného pásu*

l

483

Dĺžka ložnej plochy po 1. rad sedadiel*

mm

1 961

Dĺžka ložnej plochy po 2. rad sedadiel*

mm

1 190

*V závislosti od stupňa výbavy.

Motory (predbežné údaje)*

 

SKYACTIV-G 2.0 benzínový SKYACTIV-G 2.5 benzínový
Objem valcov cm3 1 998 2 488
Ventily 16 16
Pohon vačkového hriadeľa Reťazový Reťazový
Systém vstrekovania paliva Priame vstrekovanie Priame vstrekovanie
Kompresný pomer 14,0 : 1 13,0 : 1
Max. výkon ** kWk 110/150 pri 6 000 141/192 pri 5 700
Max. krútiaci moment ** Nm pri ot/min 210 pri 4 000 256 pri 3 250
Odporúčané palivo s oktánovým číslom 95 alebo vyšším s oktánovým číslom 95 alebo vyšším
Objem palivovej nádrže l 62 62
Pohon Predné kolesá Predné kolesá
Prevodovka SKYACTIV-DRIVE (6-stupňová automatická)SKYACTIV-MT (6-stupňová manuálna) SKYACTIV-DRIVE (6-stupňová automatická)

*Tieto údaje sú platné iba pre ruský trh a neplatia pre Európu

 

Podvozok (predbežné údaje)

Zavesenie predných kolies Vzpery MacPherson
Zavesenie zadných kolies Viacprvkové
Rozmery pneumatík 225/55 R17225/45 R19
Rozmery diskov 17 x 7.5J17 x 7J19 x 7.5J
Typ riadenia Hrebeňové
Typ bŕzdvpredu/vzadu Odvetrávané kotúče/pevné kotúče
Priemer bŕzdvpredu/vzadu mm 297/278

 

Výkonové parametre a hmotnosť (cieľové údaje)*

 

SKYACTIV-G 2.0 benzínový SKYACTIV-G 2.0 benzínový, i-stop SKYACTIV-G 2.5 benzínový, i-ELOOP, i-stop
MT AT AT AT
Spotreba paliva(kombinovaná)** l/100 km 6,0 6,1 5,9 6,4
Emisie CO2(kombinované)** g/km 140 144 139 151
Pohotovostná hmotnosť kg 1 340 1 370 1 380 1 410
Emisná trieda Euro 4 Euro 4 Euro 4

*Tieto údaje sú platné iba pre ruský trh a neplatia pre Európu

[yframe url=’http://www.youtube.com/watch?v=jbb0pa17jjk&feature=player_embedded‘]

GALÉRIA 

Už čoskoro Vám prinesieme prvotné dojmy z Autosalónu v Moskve :-)

Zdroj: Mazda
Novinky

Mazda portál na Facebooku

Štatistika

  • © 2009-2016
  • Celkom návštev: 694,349